מרצדס אנטוס – חלוקה כבדה

מרצדס אנטוס

מרצדס אנטוס

מרצדס בנץ חשפה בפני העיתונות העולמית את האנטוס החדשה במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה בשטוטגרט בתחילת יולי. האנטוס מוגדרת כ"משאית חלוקה כבדה" ומוצעת במשקלים כוללים מורשים הנעים מ-18 ועד ל-26 טון ועם מנועים בטווחי הספק של 238 עד 510 כ"ס. העיצוב – כמו גם חלק מהפלטפורמה עליה יושבת האנטוס – מושפעים מעיצוב המשאיות העדכני במרצדס, בראשן האקטרוס הגדולה. מתכנני המשאית הייעודית הצליחו – לדברי אנשי מרצדס – לתכנן משאית נמוכה יחסית עם רצפה נמוכה בתא הנוסעים, כאשר זה בתורו מציע רוחב נדיב ביותר של 230 ס"מ.
מרצדס אנטוס

מרצדס אנטוס

כמובטח כולל ההיצע מגוון תצורות תא נוסעים, בהתאם לשימוש: חד קבינה, קבינה מוארכת, גבוהה ונמוכה כאשר בגרסאות הארוכות יותר מוצעת מיטה מתקפלת (בתוספת תשלום) בגודל 200×60 ס"מ. סביבת הנהג מבטיחה את תנאי העבודה המתקדמים והנוחים ביותר, כך מרצדס; המושב מתיימר להיות חדש בדגם זה ומציע רוחב וממדים נדיבים במיוחד עם אינספור אפשרויות כוונון. יחד עם ההגה המתכוונן אף הוא למרחק ולגובה "אמור כל נהג למצוא את התנוחה האידיאלית עבורו". הפנים מתאפיין בשני גוונים שולטים – אפור ושחור – כאשר כגימיק ייחודי צד הנהג נשלט על ידי שחור בעוד צד הנוסע – באפור. התקרה אף היא אפורה, אך בגוון בהיר יותר ובסה"כ מנסים במרצדס להקנות לפנים הקבינה חזות איכותית, מרגיעה ונוחה גם לשעות נהיגה ארוכות.
מרצדס אנטוס

מרצדס אנטוס


המנועים – לב המשאית – משתייכים כולם למילה האחרונה בהיצע מרצדס, וככאלו עומדים בתקני איכות הסביבה המתקדמים והמחמירים ביותר (יורו-6). בהיצע שלושה מנועים בסיסיים בנפחים 7.7 ליטר (OM 936), 10.7 ליטר (OM 470) ו-12.8 ליטר (OM 471) בטווחי הספק, כאמור, הנעים מ-238 ועד 510 כ"ס והמתאפיינים במרווחי טיפולים נדיבים בהחלט של עד 120,000 ק"מ. הכוח מועבר אל הגלגלים באמצעות תיבת פאוור-שיפט בעלת שלושה יחסי העברה ושמונה או 12 הילוכים, בהתאם לגרסה. כרכב חלוקה האמור להציע גם מהירויות זחילה לצורך גישה למקומות קשים או הטענה ופריקה, ניתן במצב "זחילה" לשלוט במהירות ובעצירה באמצעות דוושת הבלם בלבד, הן בנסיעה לפנים והן לאחור.
האנטוס, כיאה למוצר מבית מרצדס, מתאפיינת בשפע טכנולוגיה בדמות מערכות עזר ובטיחות מתקדמות שרובן מגיע מהאקטרוס הגדולה יותר. כסטנדרט מוצעות בין היתר מערכות בקרת יציבות ובקרת אחיזה. ברשימת התוספות בתשלום מוצעות בין היתר מערכות לשמירת מרחק אוטומטי, מגברי בלם, בלמים מחוזקים לתנאים טופוגרפיים הכוללים עליות וירידות, שמירה על נתיב הנסיעה ומערכת 'עצור וסע'. האנטוס מוצע עם שניים או שלושה סרנים וב-11 אורכי בסיסי גלגלים שונים, הנעים מ-265 ועד 670 ס"מ. הסרן/נים מאחור מוצעים עם גלגל אחד או גלגל כפול בכל צד, עפ"י דרישה. שיווק האנטוס החל זה עתה בגרמניה ובשלב מאוחר יותר יתפשט למדינות אירופאיות נוספות ואל מחוץ ליבשת.
מרצדס אנטוס

מרצדס אנטוס