גם במ.א.ן המספרים אדומים

MAN TGS tipper

MAN TGS tipper

מטה קונצרן מ.א.ן הגרמנייה, כיום תחת כנפי פולקסווגן, מדווחת לעיתונות אודות נתוני המכירות של המשאיות והאוטובוסים מתוצרתה בשנה האחרונה (2012) ואין הרבה סיבות לשמוח; בשנת 2012 מכרו במ.א.ן 134,245 כלי רכב – אוטובוסים ומשאיות – שהם למעלה מ-21,000 כלי רכב פחות מבשנת 2011. אבל, דווקא בשל הירידה במכירות נראה כי הרה-ארגון אותו הבטיחה פולקסווגן לערוך אצל יצרן המשאיות הוותיקה (בעולם…) כבר נותן אותותיו, כאשר המחזור הכולל עמד ב-2012 על כמעט 16 מיליארד יורו – "רק" 4% פחות מבשנת 2011, שהיתה שנת שיא עבור מ.א.ן.
במ.א.ן מסבירים כי עיקר ה"אשמה" בירידה במכירות היא בשווקי דרום אמריקה (20%-) כאשר בשוק האירופאי הקשה יותר עבור רוב היצרנים המקומיים נרשמה ירידה מינורית במכירות שבאה לידי ביטוי במחזור כולל של 8.8 מיליארד יורו, בהשוואה ל-9.0 מיליארד יורו ב-2011.
במ.א.ן טוענים – בתרגום חופשי – כי העניינים בשליטה וכי הדברים מתנהלים בהתאם לתוכניות ההנהלה החדשה (ברשות פולקסווגן) המכוונות לטווח ארוך. נזכיר כי בפולקסווגן עוסקים מאז רכישת מ.א.ן וסקניה באיחוד פעילויות שתי יצרניות המשאיות דנן יחד עם אגף המשאיות והמסחריות בפולקסווגן, על מנת ליצור אגף אחד שירכז תחתיו את כל הנושא המסחרי והמשאיות בקונצרן, במטרה לייעל את הפיתוח, המחקר והייצור; בדיימלר, כיום יצרנית המשאיות הגדולה בעולם, לבטח עוקבים בדאגה…
MAN TGS 28.320

MAN TGS 28.320