רגע של היסטוריה: סמיטריילר דיזל הראשון
להפרדה בין הגורר לנגרר היו מספר יתרונות ברורים נוספים. ראשית: הודות לשלושה סרנים הנושאים בעומס, והמחולקים לאורך כל המשאית והנגרר, ניתן היה להעמיס יותר משקל באופן בטוח יותר. היה כמובן היתרון שבניתוק הנגרר (לצורך הטענה או פריקה) כאשר באותו הזמן המשאית הגוררת יכלה להמשיך לעבוד. אחרון חביב: חוקי שקילה מוזרים בגרמניה באותה העת קבעו כי משקל המשאית נמדד אך ורק מתחת לגלגלי המשאית הגוררת, תוך התעלמות מוזרה מהנגרר.
היצע דגמי המשאיות של מרצדס גדל מאוד עם ה"סמיטריילרים" החדשים, והפך למגוון ולרחב בעולם. מנועי הדיזל החסכוני יחד עם סיום תקופת השפל הכלכלי הקשה בגרמניה הפכו משאיות אלו ללהיט בן לילה, ותרמו להפיכת מרצדס בנץ לאחד הגורמים החשובים והדומיננטיים עד היום בעולם המשאיות. על בסיס "סוסים ועגלות" ממונעים אלו ייצרו אוטובוסי-ענק שהנגרר הוסב להובלת עד 170 נוסעים בכבישים הארוכים החדשים של גרמניה. המשאיות עצמן שימשו בסיס לאוטובוסים הד-קומתיים הראשונים בגרמניה (1935) והיו לחלק חשוב בהפיכת מרצדס-בנץ גם למובילה עולמית בענף האוטובוסים.