חשיפה ראשונה: יונדאי Trago Xcient

יונדאי Trago Xcient

יונדאי Trago Xcient

יונדאי השיקה בסיאול את ה-Trago Xcient- משאית כבדה חדשה ומודרנית הקורצת בבירור אל המערב. די להביט בעיצוב על מנת להבין שאנשי היצרנית מקוריאה רציניים; אין ספק שהעיצוב המתקדם עומד בשורה אחת עם המקובל אצל המתקדמות שבמשאיות כיום, עם השפעה ברורה מצד הדגמים האחרונים מבית מרצדס, וולבו, איווקו, מ.א.ן וסקניה. לדברי יונדאי, גם מתחת לפח לא מדובר בקוטלת קנים; "ה-Trago Xcient מהווה אמת מידה בכל הקשור לצריכת דלק ולנוחות" אומרים ביונדאי, ולמניעת ספקות מוסיפים עוד כי "בכוונתנו להפוך לשחקן משמעותי וחשוב בשוק המשאיות הכבדות הבי"ל". בשלב ההשקה דווח על היצע של שני מנועים, לא ברור האם מפיתוח עצמי או מתוצרת יצרן חיצוני – 10 ליטר עם 320 או 520 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים של ZF. הקבינה המודרנית מציעה גובה פנימי של כ-190 ס"מ והיא כוללת נפח אחסון לציוד של כ-1,050 ליטר. פרטים טכניים נוספים או תוכניות לגבי גרסאות מרכב שונות טרם נמסרו.
במהלך המחצית השנייה של שנה זו יוחל בשיווק ה-Trago Xcient בדרום קוריאה וברוסיה. ככל הנראה יוחל בשיווק המשאית החדשה כבר בתחילת 2014 באירופה, כאשר ביונדאי מצפים להגיע למכירות של 60,000 יחידות כבר ב-2017, שהמשמעות של כך היא בצורך למכור ברחבי העולם, על מנת להגיע לנתונים כאלו.
נראה לנו בהחלט כי נפתחת חזית חדשה ומעניינת בתחום, כאשר מתוך הכרת יצרן קוריאני מצליח זה, נראה כי למתחרים יש בהחלט סיבות לדאגה.