FMX – סדרת Heavy Duty חדשה לוולוו

וולוו FMX

וולוו FMX

וולוו השבדית משיקה סדרת משאיות חדשה המיועדת לענף התשתיות והבניין בשם FMX. היצרנית מדגישה כי מדובר בסדרה חדשה לגמרי ושתוכננה ככזו. סדרה FMX מקבלת סממני עיצוב עדכניים בדומה למה שכבר הוטמע בסדרות FH ו-FM, ובכלל זה הרמת הלוגו האלכסוני בחזית כלפי מעלה, ובכך מתקבל גם "על הדרך" עוד מקום לקליטת אוויר מצנן. פין גרירה חדש בחזית מיועד לשאת עומסים של עד 32 טונות. גם תא המפעיל חדש לגמרי – מרווח ונוח יותר ועם יותר תאי אחסון. המושבים חדשים לגמרי וכך גם לוח המחוונים.
וולוו FMX

וולוו FMX


בין יתר ההדגשים הטכנולוגיים ב-FMX מצוינים מערכת ההיגוי המתקדמת Volvo Dynamic Steering (נשלטת באמצעות מנוע חשמלי העוזר לשמירת הנתיב כמו גם מקל על פעולת ההיגוי במהירות נמוכה); מערכת בולמי אוויר המרימה ומורידה את המרכב מעל לסרנים לפי הדרישה – הן לטובת נוחות משופרת והן לטובת עבירות טובה יותר; תא מפעיל נמוך יחסית לטובת כניסה ויציאה נוחים ושיפור בשדה הראיה בטווח הקרוב, מול פני המשאית; עיצוב ותכנון מחדש של הפגוש הקדמי הבנוי עתה משלושה חלקים נפרדים ומחומר גמיש ועמיד במיוחד – בין השאר לטובת תיקון או החלפה במידה ונגרם נזק מהנסיעה בשטח; יחידות התאורה חדשות אף הן, ומבטיחות תאורה טובה יותר מבעבר עם אופציה לקבל תאורת Bi-Xenon רבת עוצמה.
בהיצע שני מנועים – בנפח 11 או 13 ליטרים – בטווחי הספק הנעים מ-330 ועד 500 כ"ס. הייצור – עבור שווקי אירופה תחילה – יחל בספטמבר.
וולוו FMX

וולוו FMX