רנו-משאיות מציגה: המהפכה הצרפתית

רנו הצרפתייה (בבעלות וולוו השבדית) מפתיעה בליון שבצרפת עם השקת לא פחות מארבע סדרות חדשות של משאיות. למעשה מוחלף כל ההיצע של המשאיות הכבדות של היצרנית במשקל 10 טון ומעלה, בדגמים חדשים כאשר מעל ולפני הכל בולט קו עיצובי חדש ושונה. וזה עוד לא הכל – היצרנית הודיעה באותה ההזדמנות כי בקרוב תושק משאית חלוקה קלה יותר, חדשה לגמרי אף היא. עבור רנו מדובר באירוע משמעותי ביותר, שכן ביום אחד, 35 שנה לאחר היווסדה, חושפת יצרנית המשאיות את כל הקלפים החדשים ב"מכה אחת", ללא השהיות או משיכת זמן מיותר.
רנו טראקס (Renault Trucks) נוסדה ב-1978 לאחר איחוד בין שני יצרניות משאיות צרפתיות –Saviem ו-Berliet תחת הגג של רנו, כאשר מ-2001 היא בבעלות וולוו משאיות (Volvo Trucks). ברנו מדברים עסקים ומתכוונים להסתער במרץ על כל קטגוריות המשאיות בשוק, עם מוצרים אטרקטיביים ותחרותיים מאי-פעם. אז מה בחדשות?

רנו טראקס T

משאית רנו T L2H2 DTi 11 6x2

משאית רנו T L2H2 DTi 11 6×2

לאחר 23 שנות שירות נאמן יוצא השם 'מאגנום' מהיצע רנו ומוחלף על ידי סדרה T הכל-חדשה. המנועים החדשים שהוצגו בנפרד זה מכבר – DTI 11 ו-DTI 13 עם 11 ו-13 ליטר נפח בהתאמה – ישרתו בסדרה החדשה, עם הספקים שינועו מ-380 ועד 520 כ"ס, כולם עומדים בתקני יורו 6. העברת הכוח תיעשה בסדרה T החדשה עם קצת עזרה מהחברה האם וולוו, באמצעות שידוך תיבות ההילוכים Optidriver של השבדים, לאחר שעברו עדכוני תוכנה והתאמות מדויקות לייעודם החדש. תא המפעיל – מעבר לעיצוב החיצוני, האווירודינמי בהרבה משל המאגנום, חדש לגמרי גם בפנים. כמשאית המיועדת לגמוע מרחקים גדולים הושם דגש רב על נוחות וקלות תפעול. השמשה הקדמית מוטה ב-12 מעלות לאחור וניכר כי רב המשותף מן השונה עם תא המפעיל של הוולוו FH החדשה.

רנו טראקס D

משאית רנו D DTi8 6x2

משאית רנו D DTi8 6×2

עם סדרת ה-D החדשה מכסה היצרן את ההיצע עבור שוק החלוקה במשקלים של 10-26 טון; הסדרה כוללת שלוש גרסאות בסיסיות, על פי המשקל הכולל המותר, ובנוסף מוצעות גם גרסאות עם רצפה מונמכת המכונות D Access. כיחידות הינע מוצעים מנועי ארבעה-צילינדרים בנפח 5.0 ו-8.0 ליטר (DTI5 ו-DTI8 בהתאמה) שמציעים את המומנט המרבי שלהם כבר ב-900 סל"ד נמוכים. טווחי ההספק של המנועים – המותאמים אף הם לתקני יורו 6 – נעים מ-210 ועד ל-320 כ"ס. כאמור, מתחת לסדרה D מתעתד רנו להשיק בקרוב סדרה נוספת, קומפקטית יותר בטווחי המשקל של 3.5 ועד 7.5 טון, כאשר עוד לא נמסר מתי זה יקרה.

רנו טראקס K

משאית רנו K L1H1 6x6

משאית רנו K L1H1 6×6

נכון – תשכחו מ-Kerax ומעתה אמרו K; גם כאן, בסדרת המשאיות הקשוחות המיועדות לאתרי הבנייה, מכרות, תשתיות ועפר לא מדובר רק בהחלפת השם אלא בסדרת משאיות חדשה לגמרי. העיצוב כאן – כפי שקשה לפספס – הוא הרדיקאלי והקיצוני ביותר לא רק מבין המשאיות החדשות של רנו, אלא בכלל בקטגוריה – סעיף שלבטח יעורר את תשומת הלב הראויה, אם לא מעבר לכך (קרי: ימשוך לקוחות חדשים). המראה הרובוטריקי והגובה הרב של המרכב מעל לקרקע מלמדים על הינע לכל הגלגלים וקשיחות גבוהה. ברנו מבטיחים יכולת עבירות מרשימה עם מטען מלא גם בשטח קשה לעבירות בין השאר הודות לצמיגים היעודים, למערכות ההינע המחוזקות ולתיבות ההעברה שמקורן אף הן בוולוו – שעברו התאמה לייעודן החדש כאן.

רנו טראקס C

משאית רנו C DTi 8

משאית רנו C DTi 8

הובלות עפר – גם בשטח, אם לא קיצוני מדי, בסיס למערבלי בטון או משימות ארגז-פתוח אחרות הן הייעוד של סדרה C החדשה, המתבססת על ההינע ההידרוסטאטי Optitrack. זו האחרונה מאפשרת אך גיוס לפי הצורך של הסרן הקדמי לטובת המאמץ, כאשר מדובר בצורך לצאת משטח קצת יותר תובעני או טובעני, שלג, קרח וכיו"ב. בניגוד לסדרה K הקשוחה והמוגבהת מיועדים דגמי סדרה C לעבוד בעיקר על הכביש.