גאזל הרוסייה עם הפנים למערב

יצרנית הרכב הרוסייה GAZ הקימה ב-1994 מותג חדש בשם GAZelle (שילוב בין שם הקונצרן והתוספת elle היוצר שם של אנטילופה), במטרה להצעיר את המותג הוותיק ולנסות ולפנות באמצעות שם חדש – ועיצוב עם טכנולוגיה מודרניים יותר – לקהל עדכני יותר מבית, וכמובן גם לנסות להתרחב אל שווקים חדשים. החברה החדשה מייצרת מאז משאיות, רכב מסחרי ואוטובוסים. סקר עדכני שנערך על ידי חברת הייעוץ והמיתוג הבי"ל Interbrand מגלה הצלחה מרשימה למותג החדש, המלמדת על חדירה מוצלחת לשוק ועמידה בייעדי קברניטי החברה החדשה בעולם הרכב המסחרי והכבד ברוסיה.

גאזל Next

גאזל Next


גאזל נבחר השנה למותג הרכב הרוסי החזק ביותר כאשר כערך למותג צוין הסכום 1.1 מיליארד דולר – פי 10 מערך המותג ב-2008, לפני כחמש שנים. המדדים שהנחו את Interbrand כללו בראש ובראשונה את איכות המוצרים ואת רמת השירות ושביעות רצון הצרכנים מהמוצרים. בחברה הסוקרת ציינו עוד את ההצלחה של היצע המסחריות העדכני של החברה, המשלב "עיצוב וקומפוננטים מתקדמים, יחד עם פשטות מכאנית, אמינות ויעילות". עוד צוינו התמחור ההמוצלח, מוסר התשלומים מול הספקים והסוכנים, קלות התחזוקה והוורסטיליות של הדגמים השונים והתאמתם למגוון משימות ויעודים.
ולמה זה מעניין אותנו? אנליסטים באירופה טוענים כי המילה האחרונה מצד גאזל עוד רחוקה מלהאמר, וכי התהליך שעבר המותג עד כה מצביע על כוונות התרחבות לשווקים גלובאליים חדשים, שווקים שעד כה לא אהדו – בלשון המעטה – את התוצרת הרוסית שהיתה על פי רוב מיושנת ורחוקה מלעמוד בסטנדרטים המערביים בכל הקשור לאיכות, קדמה, פליטת מזהמים וכמובן – עיצוב. דגם ה-Next החדש המצולם כאן (הייצור החל באפריל) אמור להוות את ראש החץ בפלישה המתוכננת של המותג הרוסי לאירופה, כאשר התכנון הוא להתחיל בכך כבר במהלך 2014. ליצרניות האירופאיות יש בהחלט סיבה לדאגה, שכן בגאזל מבטיחים מחירים הנמוכים ב-25-50% (!) ביחס למתחרות המקבילות בנתוניהן. כאמור, נראה לנו שהמילה האחרונה ממש עוד לא נאמרה…