ימאהה Viking – עכשיו גם לשישה נוסעים

ימאהה וייקינג 6

ימאהה וייקינג 6

שנה לאחר השקת ה-Viking החדש של ימאהה, רכב SxS לשניים (רכב פנאי/שטח בו הנוסעים יושבים זה לצד זה, ולא זה מאחורי זה כמו בטרקטורון), נענית היצרנית היפנית לדרישה הגוברת – בעיקר בשוק האמריקאי – לואריאציות קשוחות והמיועדות להוביל עוד נוסעים בסוג כלי רכב אלו. בדומה לרוב המתחרות, שכבר מציעות את גרסאותיהן לנושא, מציעה ימאהה באיחור מה UTV (קיצור של 'רכב רב תכליתית') מוארך, אך בניגוד למקובל אצל רוב המתחרות – כאן מוצע מקום לשישה נוסעים, במקום לארבעה בדרך כלל.
ימאהה וייקינג 6

ימאהה וייקינג 6


למעשה, הימצאות שישה מושבים בגרסה המוארכת של הוייקינג היא צעד הגיוני; הוייקינג 700 הוצג עם 3 מקומות ישיבה בשורה אחת, והכפלת כמות זו מביאה כאמור ל-6 מקומות ישיבה. גם השם – 'וייקינג 6' – מדגיש את הייחוד שבדגם זה. את המקום לשורת המושבים הנוספת השיגו בימאהה על ידי הארכת השלדה בין הסרנים (אורך בסיס הגלגלים כאן עומד על 294 ס"מ), חיזוקה והארכה בהתאמה של מסגרת הבטיחות. מעבר למסגרת דנן כולל כל מושב חגורת בטיחות עם 3 נקודות עיגון, כך שאפילו במצב התהפכות מלאה אמורים הנוסעים (החגורים…) להישאר מוגנים. על מנת להציע 3 מקומות ישיבה סבירים+ בכל שורה התקינו בימאהה את המושב האמצעי במגמה לאחור במטרה לאפשר יותר חופש באזור הכתפיים, וזו התצורה המוצעת כאן בשתי שורות המושבים.
ימאהה וייקינג 6

ימאהה וייקינג 6


סגמנט רכבי ה-SxS בכלל והגרסאות הארוכות שלהם בפרט הולך וצובר פופולאריות – בעיקר בארה"ב. היכולת של כלים אלו לשנע במהירות יחסית 4 נוסעים – או אף 6, כמו כאן – כמעט בכל תוואי שטח, בעלות נמוכה הרבה יותר מרכב שטח או טנדר מקביל, יחד עם הערך המוסף בדמות ארגז מטען (מתרומם, עד 272 ק"ג מטען כאן) והיכולת לגרור מטען (680 ק"ג, ללא בלמים בוייקינג 6) הפכו אותם למבוקשים בעיקר בקרב אנשי עבודה.
ימאהה וייקינג 6

ימאהה וייקינג 6


הוייקינג 6 הארוך מצויד במנוע דומה למנוע המשרת בוייקינג 700 הקצר, קרי: חד-בוכנתי 4-פעימתי מקורר מים ומוזרק דלק בנפח 686 סמ"ק, כאשר היצרנית אינה מפרטת לגבי ההספק המרבי, אך זה אמור לספק בהחלט לשימוש בכלי. כמקובל בסגמנט עובר הכוח דרך גיר רציף (ואריאטור) אל הגלגלים האחוריים בלבד או – בלחיצת כפתור, גם תוך כדי נסיעה – אל כל הגלגלים. ניתן לברור בין מצב 2WD למצב 4WD רגיל או נמוך (High או Low) עם דיפרנציאל אחורי נעול. ההינע הסופי נעשה באמצעות גלי הינע.
ימאהה וייקינג 6

ימאהה וייקינג 6


למרות היותו גרסה ארוכה של SxS מציע הוייקינג 6 ממדים המאפשרים ניידות גבוהה גם באזורים צפופים יותר, הן בשטח והן בחווה. האורך הוא 390 ס"מ, הרוחב המרבי הוא 157 ס"מ והגובה בקצה מסגרת ההגנה בפני התהפכות הוא 195 ס"מ. רדיוס הסיבוב עומד על 620 ס"מ. המשקל העצמי הוא 742 ק"ג ונפח מיכל הדלק עומד על כמעט 37 ליטרים. המחיר בארה"ב נע בין 12,800$ ועד ל-13,800$ – תלוי ברמת האבזור. לפניה ליבואנית רכבי ה-SxS של ימאהה לארץ, לחצו כאן