מנוע גז חדש למרצדס

מרצדס בנץ אקוניק NGT

מרצדס בנץ אקוניק NGT

מרצדס חושפת גרסה עדכנית של משאית האקוניק (Econic) שלה, המונעת בגז טבעי דחוס (CNG). המנוע מכונה M 936 G והוא מתבסס על מנוע הטורבו דיזל OM 936 בנפח 7.7 ליטר. המנוע החדש עומד בתקני Euro VI ומייצר 301 כ"ס ומומנט מרבי של 122.3 קג"מ. במרצדס טוענים ל"חיסכון משמעותי" בצריכת הדלק לעומת מנוע ה-OM 936 מוזן הסולר, מבלי לציין נתונים מדויקים. בסעיף פליטת המזהמים דווקא מציינים במרצדס ירידה של 22% ביחס לרמת פליטת המזהמים במנוע שותה הסולר.
מרצדס בנץ אקוניק NGT

מרצדס בנץ אקוניק NGT

עוד מדגישים במרצדס סעיף ההולך ונעשה חשוב יותר ויותר – בעיקר במשאיות המשרתות גופים מוניציפאליים, בסביבת מגורי אדם, והוא סעיף הרעש. גם כאן לא מוצגים נתונים מדוייקים, למעט הכרזה כי "משאיות האקוניק המונעות באמצעות מנוע המוזן בגז טבעי מייצרות רמות רעש נמוכות משמעותית ממנוע הדיזל המוכר". המנוע העדכני יחד עם מיכל הגז הנוזלי וההתאמות הנוספות מוסיפים כולם כ-500 ק"ג למשקל המשאית, בהשוואה למשאית אקוניק מגבילה המונעת במנוע דיזל קונבנציונאלי.
מרצדס בנץ אקוניק NGT

מרצדס בנץ אקוניק NGT


מרצדס מציעים את האקוניק בגרסה מוזנת בגז טבעי דחוס מאז 2002, ועד כה נמכרו למעלה מ-1,400 יחידות ממנה. המשאית העדכנית כוללת למעשה את הדור השני של המנוע מוזן בגז של מרצדס עבור האקוניק. מרצדס אקוניק העדכנית הושקה בספטמבר 2013 ועתה כאמור מוצע גם מנוע הגז החדש.
מרצדס בנץ אקוניק NGT

מרצדס בנץ אקוניק NGT