יש חדש במערב

Western Star 5700XE, משאית חדשה

Western Star 5700XE, משאית חדשה


שוק המשאיות המוביל בעולם נמצא באירופה; ראשית – יצרנית המשאיות הגדולה ביותר היא דיימלר הגרמנייה, ובאופן כללי ניתן לומר שהמשאיות האירופאיות מתקדמות הרבה יותר מכאנית, היצרניות משקיעות הרבה יותר בהתנהגות כביש, מערכות הגנה מתקדמות ומנועים חסכוניים יותר, ובסה"כ מדובר בשוק דינאמי ומתחדש הרבה יותר משוק המשאיות האמריקאי הענק.
Western Star 5700XE

Western Star 5700XE


הסיבות לכך רבות, אך בראשן והעיקרית שבהן הן הדרישות השונות הניצבות בפני המשאית האמריקאית הקלאסית והמשאית האירופאית המודרנית. רוב המשאיות האמריקאיות הכבדות (Class 8) נדרשות להניע סחורה למרחקים ארוכים, בכבישים שרובם ישרים, להציע בתוך כך נוחות ופינוק מרבי עבור הנהג – שהוא לא פעם גם בעל המשאית – ולאפשר נסיעות ארוכות מאוד, הכוללות גם שינה במשאית. אח"כ מגיע כל היתר…
Western Star 5700XE

Western Star 5700XE

Western Star 5700XE

Western Star 5700XE


Western Star הנו ממותגי המשאיות הנודעים וה'קלאסיים' בארה"ב. מדובר ביצרנית המתמחה מזה שנים ארוכות בייצור משאיות אמריקאיות קלאסיות, על אף שכיום היא שייכת לקונצרן דיימלר הגרמני. השקת ה-5700XE הכל-חדשה שלה היא הזדמנות להציץ על המילה האחרונה בעולם המשאיות הקלאסיות בארה"ב.
לפני שבועות ספורים הושקה ה-5700XE כ"משאית בעיצוב הקלאסי כפי ש'ווסטרן סטאר' יודעת להציע, בשילוב מנוע Detroit מתקדם וחסכוני והמילה האחרונה באווירודינאמיות מבית דיימלר". כיאה לאמריקה, המשאית החדשה לא הושקה באתר בדיקה ייעודי או דרך נסיעת השקה מתוכננת היטב לעיתונאים. ההשקה נערכה עם הרבה רעש וזיקוקים בלאס ווגאס, כמובן…
ה-5700XE החדשה מיועדת לנהגים שהם בעלי המשאיות, ומצוידת במנועים "החסכוניים בתעשייה". הכוונה כאן היא ל-Detroit בנפח 15 או 16 ליטר לבחירה עם 400 או 600 כ"ס בהתאמה. מנועים אלו מצוידים בין השאר במגדש טורבו עם גיאומטריה משתנה וערכת הזרקה מתקדמת. כאופציה מוצע מנוע 13 ליטר חלש יותר, המוצע לנדרשים להוביל סחורה קלה יחסית אך בנפח גדול.
תא הנהג חדש כאן ותוכנן להעניק "עיצוב וסביבה קלאסית מוכרת לצד טכנולוגיה מתקדמת ונוחות מרבית", מדגישים בווסטרן סטאר. תא הנוסעים כולו בנוי על בסיס שלדת פלדה מגלוונת וקלת משקל. הבידוד בפני רעשים שופר ושודרג ביחס לדגמים קודמים ויחידות הכיסא, ההגה ולוח המחוונים חדשות אף הן. תא השינה מבודד אף יותר וכולל את כל האבזור ש"לקוחות ווסטרן סטאר רגילים אליהם".
הקלאסיקה; Western Star 4900 היא המשאית הנמכרת ביותר של היצרנית

הקלאסיקה; Western Star 4900 היא המשאית הנמכרת ביותר של היצרנית


עוד נקודה חשובה המודגשת עם השקת המשאית החדשה היא האווירודינמיות המעולה, לדברי אנשי היצרנית. בדיימלר, בעלי הבית, מתמחים בתחום ורבות הושקע בעיצוב במטרה שיצליח לשלב בין הקווים והמראה הקלאסי של משאית אמריקאית גדולה, לבין עיצוב אווירודינמי יעיל שיתרום את חלקו לחיסכון בדלק. בווסטרן סטאר לא חושפים נתונים, אך טוענים כי ה-5700XE החדשה "יכולה להתמודד בסעיף זה מול החסכוניות שבמשאיות בגודל שלה".
מה חשיבות או משמעות הווסטרן סטאר 5700XE עבורנו? לא רבה. מותג זה אינו מיובא לארץ וכנראה שגם לא ייובא בעתיד. סתם רצינו לנצל את ההזדמנות של השקתה להיזכר לרגע בשוק הענק באמריקה, שמקדש לפני הכל את הגודל, הפוזה ושטחי הכרום. ואם אפשר – למה לא?…