אוטובוס ראשון המופעל בטכנולוגיית תא דלק

Hino Fuel Cell Bus

Hino Fuel Cell Bus


טויוטה הודיעה על תחילת ייצור סדרתי ושיווק אוטובוס עירוני המונע בטכנולוגיית תא דלק. מדובר בטכנולוגיה בה מומרת אנרגיה כימית לחשמל. האנרגיה נוצרת באמצעות ריאקציה בין חומר דלק לחומר מחמצן כאשר התוצאה היא חשמל, וניתן להשתמש כחומר דלק גם במימן כאשר החמצן מהאוויר הוא החומר המחמצן. להסבר מעמיק יותר ראו את הסרטון המצורף למטה.
אוטובוס ראשון החל לפעול בקווי אוטובוסים רגילים בטוקיו, והוא מכיל 26 מקומות ישיבה ו-50 מקומות עמידה. האוטובוס ממותג כ'הינו' (Hino) – חברה-בת של טויוטה, ולפי ההודעה לעיתונות פותח כשיתוף פעולה בין מהנדסי טויוטה למהנדסי הינו, המתמחה ברכב כבד, מסחרי ואוטובוסים.
כבסיס למערכת ההנעה הנקייה משמשת מערכת ההנעה של הטויוטה מיראי (Mirai) – מכונית משפחתית עם טכנולוגיית תא דלק המשווקת ביפן מזה כחודש.
Toyota Mirai

Toyota Mirai


האוטובוס הארוך – 10.5 מ' – מצויד בשתי מערכות הנעה שמקורן בטויוטה מיראי, המספקות אנרגיה לצמד מנועים חשמליים המייצרים כל אחד 150 כ"ס. בטויוטה מציינים כי הודות לשימוש בטכנולוגיית תא הדלק, יכולים האוטובוסים אף לשמש במצבי חירום כמעין תחנות כוח ניידות, המסוגלות לספק חשמל למבנים או מערכות חירום אחרות – נתון שביפן מקבל משמעות עמוקה ומעשית יותר. בטויוטה לא דיווחו האם ומתי יש כוונה לשווק את האוטובוס המתקדם גם מחוץ לגבולות יפן