וולוו FL החדשה – מעתה גם 4×4

Volvo FL 4x4

Volvo FL 4×4


וולוו ממשיכה להרחיב את סדרה FL, ועתה, כשבוע לאחר שסיפרנו לכם על קבלת הסדרה מנוע חדש וקל יותר, מצטרפות אל ההיצע גם גרסאות 4×4, כפולות הנעה. בוולוו מייעדים את גרסאות ההנעה הכפולה של ה-FL למשימות דו-תכליתיות המשלבות נסיעה על הכביש הסלול כמו גם בשטח, לעבודות בתנאי בוץ, שלג או לחות גבוהה בהן הדרך רעועת אחיזה, משאית לאספקת ציוד לאתרי בנייה או סלילה, משאיות שירות הנעות גם בשטח, שימוש מוניציפאלי רב גוני ועוד.
Volvo FL 4x4

Volvo FL 4×4


וולוו FL 4×4 מוצעת במשקל כולל של עד 16 טון. מערכת ההנעה הכפולה כוללת הגבהת השלדה מעל לסרנים – הגבהה המוסיפה למרווח הגחון 6 ס"מ מלפנים ו-10 ס"מ מאחור (בסה"כ 33 ו-32 ס"מ בהתאמה). ההגבהה גם מקטינה את זוויות הגישה העומדת כאן עתה על 25 מעלות. הנתונים מתייחסים למשאית עם צמיגים במידה 11R22.5; בהיצע גם המידות 10R22.5 ו-275/70-R22.5.
ההינע הכפול הנו קבוע כאן. תיבת העברה מאפשרת בין בחירת מצב High ומצב Low. המעבר בין שני המצבים מתאפשר גם תוך כדי תנועה – באמצעות לחיצת כפתור הממוקם על לוח המחוונים. תיבת האהילוכים הסטנדרטית היא ידנית עם 6 הילוכים. כאופציה ניתן לקבל תיבה אוטומטית, גם היא עם 6 הילוכים. גימיק נחמד הוא מיכל אוויר דחוס המתחבר לפתח אוויר המותקן בשלדה, לטובת ניפוח צמיגים או הפעל ציוד המופעל באמצעות לחץ אוויר.
וולוו מציעה את משאיות ה-FL כפולות ההנעה החדשות בתצורת קבינה רגילה (שורת מושבים אחת), קבינה וחצי ודאבל קבינה. המנוע המשרת בדגמים החדשים הוא D8K מתוצרת וולוו, המוצע עם 250 או 280 כ"ס.
לפניה ליבואנית משאיות וולבו לארץ, לחצו כאן