כבר בארץ: דיזל וגרסת 4 מושבים לפולריס

גרסת ה-4 מושבים של הריינג'ר 570 מוצעת אצלנו במחיר של 91,000 שקל, לפני מע"מ

גרסת ה-4 מושבים של הריינג'ר 570 מוצעת אצלנו במחיר של 91,000 שקל, לפני מע"מ

ד.ל.ב. מוטוספורט, יבואנית פולריס לישראל, החלה בשיווק דגמי 2015 של רכב העבודה הוותיק 'ריינג'ר' (Ranger). עיקר החדשות: דיזל חדש וגרסה מוארכת עם 4 מושבים.
פולריס ריינג'ר דיזל החדש ל-2015 שופר ועודכן ביחס לדגם היוצא, כאשר בפולריס מדגישים לפני הכל את הטיפול בשלדה ובמתלים; בין היתר צמח מהלך הגלגל מאחור מ-22.9 לכדי 24.5 ס"מ ומלפנים במ"מ – מ-24.4 לכדי 24.5 ס"מ. במגביל הוארך בסיס הגלגלים מ-193 ל-206 ס"מ, מה שיחד עם הטיפול במתלים אמור להשפיע דרמטית על איכות ונוחות הנסיעה. גם בדגמי 2015 מוצע עדיין מרווח גחון מינימאלי מצוין, עם למעלה מ-30 ס"מ מתחתית הכלי ועד לקרקע. הריינג'ר דיזל מוגדר ככלי עבודה קשוח למשימות קשות ואינטנסיביות, והוא כולל בין השאר כסטנדרט אלטרנטור 110 אמפר, כושר גרירה של 908 ק"ג, כושר העמסה בארגז של 681 ק"ג (אופציה ל'הייבר' חשמלי), כיוון גובה גלגל ההגה, מיכל דלק בנפח כ-38 ליטר ועוד. בנוסף, שופרה גם הנדסת האנוש באמצעות התקנת מושבים חדשים המתיימרים להיות נוחים יותר והנמכתם במקצת ביחס לרצפת הרכב, הוספת 2 תאי אחסון תחתם, עם תא אמצעי בו מרוכזים צמתי חשמל וחיווט, לבדיקה ותחזוקה פשוטים. עוד מודגש כי כל נקודות העיגון, הקשירה והחיבור של ציוד נוסף – החל בסגירת תא הנוסעים ועד להוספת גגון, מעקה לארגז וכיו"ב – שופרו, חוזקו והפכו לנוחים יותר לתפעול; מדובר בסעיף מהותי בכלי המיועד למגוון רחב מאוד של שימושים.

הריינג'ר דיזל החדש פונה לנדרשים לכלי עבודה קשוח, חזק ובעל יכולות העמסה וגרירה ראויות בכל שטח

הריינג'ר דיזל החדש פונה לנדרשים לכלי עבודה קשוח, חזק ובעל יכולות העמסה וגרירה ראויות בכל שטח

גם המנוע עודכן ושודרג בדיזל החדש; המנוע מייצר כאן עדיין 24 כ"ס – כבשנה שעברה – אך הספק מעתה הוא קוהלר (Kohler) שמחליף את יאנמר (Yanmar), עדיין עם 3 צילינדרים אך עם נפח שצמח מ-904 ל-1,028 סמ"ק ועמידה בתקני Tier 4.
פולריס ריינג'ר 570 Crew החדש הוא גרסה מוארכת לעד 4 נוסעים על ציודם, המבוססת על הריינג'ר 570 הקומפקטי במקצת (בהשוואה ל-570 Full Size – ראו בהמשך). רכב UTV זה ניחן בממדי רכב קטן – עם אורך של 361 ס"מ, רוחב של 152 ס"מ וגובה של 185 ס"מ – והוא מונע באמצעות אותו המנוע המניע את הריינג'ר 570 Full Size דנן. מיכל דלק בנפח של יותר מ-34 ליטרים אמור לספק יכולות עבודה רציפה ממושכת; נוסיף על כך את יכולת הגרירה העומדת כאן על 680 ק"ג, כושר ההטענה בארגז – כ-227 ק"ג – וכושר הנשיאה הכולל, העומד על 567 ק"ג, והנה מתקבל רכב עבודה רב תכליתי המיועד לבצע מגוון רחב של משימות, בכלל זה בתחומי החקלאות השונים. נציין עוד שעם משקל עצמי של כ-600 ק"ג בלבד, מדובר ברכב שאמור להציע מינימום דחיסת קרקע בעלייה על שטחים מעובדים. גם מיקום השעונים והמחוונים הועתק – בהשוואה לעיצוב סביבת הנהג מדגמי השנה הקודמת – ממרכז הלוח בקבינה אל מול פני הנהג. הגרסה המוארכת של הריינג'ר 570 מוצעת אצלנו תחת ההגדרה 'רכב שטח' (אסור לתנועה על כביש, מותר לחצות) ומתומחר בכ-91,000 שקל, לפני מע"מ.

הריינג'ר דיזל מוצע אצלנו במחיר 75,000 שקל לפני רישוי ומע"מ – כולל גג ושמשה קדמית מתוצרת מקומית.

הריינג'ר דיזל מוצע אצלנו במחיר 75,000 שקל לפני רישוי ומע"מ – כולל גג ושמשה קדמית מתוצרת מקומית.

דגם נוסף – אולי החשוב בחידושי פולריס ל-2015 – הוא הפולריס ריינג'ר 570 Full Size, אך בשלב זה הוא אינו מיובא לישראל. מדובר בדגם שהוצע לראשונה כדגם 2014, כאשר הרעיון מאחוריו היה להציע ריינג'ר בגודל מלא, כמו אחיו הגדולים והחזקים יותר, אך עם מנוע קטן וחלש יותר, חסכוני יותר בתחזוקה ובמחיר הרכישה. דגם 2015 של הריינג'ר 570 Full Size מצויד במנוע 4-פעימתי, חד-צילינדרי בנפח 567 סמ"ק, אך עם תוספת הספק של 10% ביחס לדגמי השנה שעברה – מ-40 ל-44 כ"ס – ועלייה בכושר הגרירה של לא פחות מ-20% לכדי 681 ק"ג. בפולריס מדגישים את הקשיחות, יכולת התנועה בשטחים קשים לעבירות, החיסכון בתחזוקה וכאמור – גם המחיר התחרותי במתחיל כיום בארה"ב ב-11,300$, בהשוואה ל-13,800$ במחיר בסיס לריינג'ר דיזל ו-15,200$ לריינג'ר דיזל. עוד שופר ב-570 החדש מקום האחסון, שצמח כאן הן לתא כפפות ננעל והן לתא נסגר מאחורי יחידת המושב. זו האחרונה הפכה למרווחת יותר ומציעה כעת מקום לעד 3 נוסעים. למרות שמדובר בדגם שיכול היה להתחרות במחיר אטרקטיבי על שוק רכבי ה-UTV לעבודה, בשלב זה כאמור הוא אינו מיובא ארצה.
לפניה ליבואנית פולריס לארץ, לחצו כאן

הפולריס ריינג'ר 570 Full Size – לא אצלנו, בשלב זה

הפולריס ריינג'ר 570 Full Size – לא אצלנו, בשלב זה