פולקסווגן טרנספורטר חדש

Volkswagen Transporter T6 2016

Volkswagen Transporter T6 2016


בפולקסווגן לא יודו בכך, אבל למרצדס ויטו החדש יש חלק לא קטן בתזמון לידת הדור הבא של הטרנספורטר, המכונה T6. זה לא שפולקסווגן היו צריכים את הויטו העדכני בכדי להשיק את המהדורה העדכנית של המסחרית המיתולוגית שלהם, אבל התזמון המדויק ולבטח רמות האבזור, טכנולוגיית הבטיחות והיצע המנועים המתקדמים חייבים את שלהם להצלחת המתחרה המרה משטוטגרט.
Volkswagen Transporter T6 2016

Volkswagen Transporter T6 2016


פולקסווגן T6 החדש נחשף לראשונה בהולנד, והוא דומה מאוד לדור הקודם, אך מתהדר בכל זאת בפרצוף חדש ובעוד כמה עדכונים קוסמטיים סביב. בגדר "חדש אך עדיין מוכר". למעשה מוגדר ה-T6 כמתיחת פנים מאסיבית יותר מאשר רכב חדש לגמרי. החזית מהווה את עיקר השינוי העיצובי עם לא מעט דמיון למתאבן שנחשף ב-2013 כמכונית התצוגה פולקסווגן Tristar בהאנובר 2014. ה-T6 החדש מוצע בשתי גרסאות עיקריות, כאשר לכל אחת אינספור תת גרסאות ו-ואריאציות הינע ומנועים שונים: גרסת נוסעים מאובזרת ויוקרתית יותר, וגרסת עבודה סגורה. זו האחרונה מצוידת ביחידת פגוש שחורה ופשוטה יותר, בניגוד ליחידה הצבועה בצבעי המרכב בגרסת הנוסעים, חישוקיה פשוטים ולא מסגסוגת וכמובן רמת האבזור בפנים בסיסית יותר. כל זאת במטרה לבדל בין גרסאות המיועדות לעבודה – להובלת מטען וציוד, לבין גרסאות נוסעים או אף גרסאות פרטיות למשפחות ברוכות ילדים, בהן רמת הפאר גבוהה משמעותית (ואיתה מן הסתם גם המחיר).
Volkswagen Transporter T6 2016

Volkswagen Transporter T6 2016


המרכב והשלדה דומים בשתי הגרסאות. גם החלק האחורי – בכלל זה יחידות הפנסים – חדש לגמרי ב-T6 ובכך מסתכמים רוב השינויים בהשוואה לטרנספורטר T5 היוצא. בפולקסווגן מודעים לכך שה-T6 היא יותר בגדר אבולוציה של ה-T5 ופחות בגדר מהפיכה או רכב חדש לגמרי; ה-T7 המיועד, הטרנספורטר הבא אחרי ה-T6, כבר יהיה סיפור אחר לגמרי; הוא נמצא כבר בתכנון, ייבנה על מרכב חדש לגמרי וייתכן שיציע עיצוב חדשני ושונה. השקתו צפויה לקראת 2020.
היצע המנועים בפולקסווגן T6 כולל עם ההשקה מגוו מנועי 2.0 ליטר עם 4 צילינדרים, בנזין ודיזל (Tsi ו-Tdi בהתאמה). באגף הדיזל מוצעות 4 רמות הספק: 84, 102, 150 ו-204 כ"ס. באגף הבנזין תסתפקו בבחירה מתוך 2 רמות הספק: 150 או 204 כ"ס. היצע ההילוכים כולל תיבות ידניות עם 5 או 6 מהירויות או תיבה רובוטית כפולת מצמד עם 7 מהירויות. כאופציה מוצעות גם ב-T6 החדש גרסאות סינכרו כפולות הנעה. מערכת 'עצור וסע' המדוממת את המנועים בעצירה ברמזור חדשה כאן בכל הגרסאות, ולטענת אנשי פולקסווגן מורידה את צריכת הדלק בדגמים החדשים בכ-ליטר אחד בממוצע, בהשוואה לגרסאות המקבילות של ה-T5.
בפולקסווגן הפנימו ביקורות שנמתחו על יכולות השיכוך של מתלי גרסאות ה-T5, כך לפחות נטען, ומציעים ב-T6 החדש כאופציה מערכת בולמים אדפטיביים ומערכת בקרת שלדה בשם DCC המבטיחות שיפור משמעותי בנוחות הנסיעה. זו האחרונה כוללת 3 מצבים לבחירה: נוח, רגיל וספורטיבי; למי שמחפש אקשן דווקא בואן שלו, מוצעת חבילת ספורט בתוספת מחיר הכוללת בין היתר הנמכת המרכב מעל למתלים ב-20 מ"מ, חישוקים ספורטיביים יותר וצמיגים רחבים במקצת.
Volkswagen Transporter T6 2016

Volkswagen Transporter T6 2016


כאמור, בראותם בעיקר את המרצדס ויטו החדש (והמצליח) כמטרה, לא חסכו אנשי פולקסווגן במערכות עזר ובידור מתקדמות ב-T6. בין השאר מוצעות כאן בקרת מהירות אדפטיבית (היודעת לשנות ולהתאים עצמה בהתאם לתנאי הדרך והתנועה), מערכת עזר לבלימת חירום בעיר (מביאה את הרכב עד לעצירה מלאה בעת הצורך, גם אם הנהג לא עשה דבר), מערכת למניעת התנגשות חזית-אחור, בקרת תאורה למרחק, מערכת עזר לחניה, דלתות – כולל אחורית – הנפתחות חשמלית, מערכת עזר לזינוק בעליה, בקרת מצב עירונות הנהג, בקרת נגרר, שמשות מחוממות ועוד. עיצוב סביבת הנהג כולל מסך מגע גדול מבעבר ההופך למצלמת רוורס בעת הצורך וכאופציה מוצעת תאורת LED סביב.
שיווק ה-T6 החדש כבר החל באירופה, במחיר התחלתי של כ-23,000 יורו. לפרטים ופניה ליבואנית בארץ, לחצו כאן