משאית דגל חדשה מ-CAT

CAT CT680

CAT CT680


ענקית הצמ"ה האמריקאית קטרפילר נכנסה לתחום המשאיות הכבדות (מעל 15 טון) ב-2011, כאשר באותו הקיץ החלה לשווק את ה-CT660 – משאית כבדה שיוצרה עבור קטרפילר על ידי ענקית הרכב הכבד Navistar International, שצוידה במנועי קטרפילר ושוקה רק באמצעות סוכני קטרפילר מורשים, שגם העניקו למשאיות שירותי טיפולים ותחזוקה. בקטרפילר זיהו צורך להרחיב את סל המוצרים של סוכניהם לכיוון הרכב הכבד, והחליטו כאמור להיכנס לתחום במלוא העוצמה.
CAT CT681 - הבסיס ל-CT680 החדשה. ספגה ביקורות על העיצוב והיעדר הייחוד

CAT CT681 – הבסיס ל-CT680 החדשה. ספגה ביקורות על העיצוב והיעדר הייחוד


ההיצע כולל כיום כמה דגמים עיקריים (CT630, CT660 ו-CT681) ואליו מצטרפת סדרה חדשה – קטרפילר CT680. מדובר אמנם במשאית – כלי עבודה לפני הכל – אבל כפי שמסתבר יותר ויותר במהלך השנים האחרונות, מסתבר שיעילות, קשיחות ויכולות מרשימות כבר לא תמיד מספיקים כדי להצליח בסגמנט. "לקוחות רבים העירו וביקשו עוד כרום, עוד עיצוב ועוד ייחוד במראה ובהופעה של המשאיות שלהם" מספר דייב שמיץ, אחראי תחום הרכב הכבד בקטרפילר. "מסתבר שרבים מחפשים במשאית שלהם גם את הייחוד, העיצוב הבולט והמבדל ואנו מבינים כי שיפור וטיפול בסעיפי החזות והעיצוב יעלו את הגאווה של לקוחותינו במוצר, ויחזקו את התדמית של המשאיות שלנו לא רק ככלי עבודה יעילים, אלא גם כמוצר ייחודי שקל להתגאות בו", הוא מסביר.
CAT CT680

CAT CT680


העיצוב, אם כן, חשוב הרבה יותר משרבים נוטים לחשוב ובקטרפילר הפנימו זאת מהר – ופעלו בהתאם. סדרה CT680 החדשה בהחלט מכילה לא מעט כרום נוצץ ועיצוב – בעיקר באזור הסבכה הקדמית (ה'גריל') – ולא בכדי. הסדרה החדשה הופכת עם השקתה לספינת הדגל של היצרנית; היא נראית שונה מסדרות המשאיות הקודמות של קטרפילר, בעיקר בהשוואה לסדרה CT681 עליה היא מתבססת, שקיבלה ביקורות על היעדר המעוף והייחוד בעיצובה. כל יחידת תא הנוסעים וחופת המנוע עוצבה מחדש וכוללת הרבה כרום – בפרט על צמד המפלטים המאסיביים, מסגרת ה'גריל' וצמד תיבות מסנני האוויר הענקיות משני צדי המשאית; אלו, אגב, נועדו לא רק ליופי, אלא בעיקר לאפשר עבודה בטוחה ונטולת תקלות גם באיזורים מלאי אבק, כפי שמתאפיינים בהם אתרי סלילה, תשתיות בהיקף גדול, מחצבות וכיו"ב. חופת המנוע ארוכה ומאוזנת יותר, ומעוצבת בסגנון המאפיין משאיות אמריקאיות גדולות קלאסיות.
CAT CT680

CAT CT680


קטרפילר CT680 תוצע בתצורת טרקטור גורר עם 3 סרנים או כמשאית אחודה עם 3 או 4 סרנים. היצע המנועים יכלול בשלב ראשון את מנוע קטרפילר המוכר מיתר המשאיות של היצרנית בנפח 13 ליטר, שיציע כאן טווח הספק שינוע מ-410 ועד 475 כ"ס. בשלב מאוחר יותר יצטרף מנוע 15 ליטר חדש לסדרה שיציע עד 550 כ"ס, ויהפוך בכך את ה-CT680 לחזקה בהיצע קטרפילר. הייצור הסדרתי והשיווק המלא של משאיות קטרפילר מסדרה CT680 החדשה יחל במהלך החודשים הקרובים, עוד בקיץ 2015. משאיות קטרפילר אינן משווקות בארץ.
המשאית הראשונה של קטרפילר: ה-CT660. מיוצרת כמו יתר משאיות החברה אצל נאביסטאר אינטרנאשיונאל

המשאית הראשונה של קטרפילר: ה-CT660. מיוצרת כמו יתר משאיות החברה אצל נאביסטאר אינטרנאשיונאל