איווקו יורוקארגו חדשה

מוקדם מדי ושלא כמתוכנן דולפים לרשת פרטים ראשונים של איווקו יורוקארגו (IVECO Eurocargo) חדשה לגמרי; התוכניות היו הצגת מחליפת היורוקארגו העכשווית בספטמבר, אך תמונה רשמית שהודלפה זה עתה לרשת יחד עם פרטים טכניים רבים חושפים את החדשה החשובה של איווקו כחודשיים מוקדם מהצפוי. הנה הפרטים:
משאית החלוקה החשובה בארסנל איווקו קיבלה עיצוב חיצוני חדש לגמרי, עם אלמנטים המאפיינים את דור העתיד אצל היצרנית האיטלקייה, אלמנטים שראינו לראשונה במסחרית המגודלת איווקו דיילי החדשה.

IVECO Eurocargo 2016

IVECO Eurocargo 2016


חשוב עוד יותר מהעיצוב היא הטכנולוגיה ביורוקארגו החדשה, שחלקה מגיעה מהאחות הגדולה איווקו סטראליס (Stralis); כך מוצעות במשאית החלוקה החדשה בין היתר מערכת עזר לבלימות חירום (AEBS) הכוללת רדאר העוקב אחר המרחק הנשמר מהרכב מלפנים והממוקם בתוך הסבכה הקדמית החדשה. מערכת זו מנתרת בכל רגע נתון את המרחק והשינויים במרחק בין המשאית לרכב שלפניה ומזהירה את הנהג באמצעות תמונה על מסך וצפצופים מפני התקרבות יתר או מהירות התקרבות גבוהה מדי. במידה והנהג אינו מגיב – נכנסת המערכת לפעולה עצמאית ומביאה עד לכדי ירידה למהירות נסיעה של 20 קמ"ש. מערכת זו משמעותית בעיקר בשטחים עירוניים צפופים, המהווים סביבת מחייה אופיינית לאיווקו יורוקארגו.
למצבי קיצון, במידה ומסיבה כלשהי מצטמצם המרחק לרכב שמלפנים עוד יותר – מבלי שהנהג מגיב – נכנסת לפעולה מערכת נוספת מהסטראליס – ACC – מערכת לשמירת מרחק הפועלת אף היא באמצעות רדאר ומסוגלת להביא את המשאית לכדי עצירה מלאה, באמצעות "השתלטות" על מחשב הניהול ותפיסת פיקוד על הבלמים.
גם הפנסים בחזית, נכון יותר להגדירם כ"יחידת התאורה" – הושאלו מהסטראליס הגדולה ועשויים כמו אצלה מצבירי נוריות LED רבות עוצמה אך חסכוניות בצריכת החשמל שלהן ליום, יחד עם נורות Xenon לתאורה בלילה.
מערכת נוספת הנה מערכת עזר לשמירה על נתיב הנסיעה – Lane Departure Warning; מערכת זו כוללת מצלמה המותקנת מעל לשמשה הקדמית וה"מפקחת" על שמירת הנתיב. ברגע שהיא מזהה סטייה מנתיב הנסיעה הנכון ביחס לתנאי הדרך, היא מתריעה באמצעות צפצוף עז בתא המפעיל.
היצע המנועים יכלול כמקודם מנועי FPT (פיאט) מהסדרות Tector 5 ו-Tector 7 עם 4 או 6 צילינדרים, בהתאמה, בטווח ההספק שבין 160 ל-320 כ"ס. מנועים אלו עומדים בתקני יורו-6 וזוכים כאן לשיפורים ועדכונים שעיקרם פתחי פליטה שונים, מחשב ניהול מנוע חדש ושיפורים נוספים המבטיחים ירידה ממוצעת בצריכת הדלק העירונית של כ-8% ביחס ליורוקארגו היוצאת. תיבות ההעברה כוללות הן גרסאות ידניות והן אוטומטיות, כאשר בשלב זה טרם פורסמו כל האופציות העומדות לבחירה.
אופציה מעניינת וחשובה ביותר לשוק האירופאי הנוקשה בכל הקשור לתקנות זיהום ורעש היא יחידת הכוח בעלת 6 הצילינדרים ו-204 כ"ס – המוזנת בגז. מנוע זה יוצע בגרסאות הנכנסות לקבוצת המשקל הכולל שבין 11 ל-16 טון וניתן יהיה לזהות גרסה זו באמצעות מיכל הגז הנוזלי המותקן בצידי המשאית, באופן שאינו דורש שינויים תכנוניים או התאמות מיוחדות ומייקרות. גרסה מוזנת בגז זו מציעה – על פי הצהרות היצרנית – טווח נסיעה של עד 400 ק"ג למיכל.
בשלב זה טרם פורסם המועד לתחילת השיווק של האיווקו יורוקארגו החדשה, אך ההערכות מדברות על סוף שנה זו, מיד לאחר החשיפה המלאה המתוכננת כאמור לספטמבר.
לקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות ליבואנית משאיות איווקו לארץ, בלחיצה כאן