קטרפילר תייצר משאיות

CAT CT680

CAT CT680


קטרפילר הודיעה על פיתוח וייצור משאית משל עצמה, ובכך ייפסק שיתוף הפעולה בינה לבין יצרנית המשאיות האמריקאית נביסטאר, שיצרה משאיות עבור קטרפילר.
ענקית הצמ"ה קטרפילר, למעשה – יצרנית הצמ"ה הגדולה בעולם – נכנסה לתחום המשאיות ב-2011; היה זה לאחר שנים ארוכות של בחינות, התלבטויות ותגובות מלקוחות כאשר קברניטי החברה החליטו שיש מקום למשאית קטרפילר, כ"מוצר משלים" להיצע הציוד הכבד העצום של היצרנית האמריקאית. היה זה אך הגיוני להציע – באמצעות רשת הסוכנים הקיימים הענפה – גם משאיות כבדות, שתוכלנה להצטרף למערכי העבודה בעיקר כמובילות צמ"ה, כמערבלות בטון, הובלות מטענים חורגים ולעבודות עפר.
CAT CT660

CAT CT660


מאחר ולקטרפילר לא היה הניסיון הנדרש לתכנן ולעצב משאית מ-0, פנתה החברה למוצא המקובל והמועדף במצבים כאלו: חבירה ליצרנית שמתמחה בכך, שתייצר ותפתח משאית עבור קטרפילר; העלות נמוכה הרבה יותר, הסיכון אינו גבוה (מאחר וידוע מראש כיצד ייראה המוצר המוגמר ומה יכלול) והניסיון וה"תגלחת" הראשונית תהיה על חשבון שתי היצרניות במשותף, ולא 'תיפול' על קטרפילר לבדה במקרה וה"ניסוי" ייכשל.
CAT CT681

CAT CT681


ב-2008 החלו עבודות משותפות בין קטרפילר ליצרנית המשאיות האמריקאית נביסטאר (Navistar). זו האחרונה נוסדה כבר ב-1902 ולפיכך הנה מיצרניות הרכב הכבד הוותיקות בעולם, שעדיין פעילות. נביסטאר מגלגלת מחזור שנתי של למעלה מ-10 מיליארד דולר ובין היתר מחזיקה במותג המשאיות אינטרנשיונל (International), מייצרת אוטובוסים להסעות בתי ספר, שלדות עבור יצרניות אחרות, מנועים ועוד.
ב-2011 הושקה המשאית הראשונה של קטרפילר – ה-CT660 – שהיתה למעשה משאית אינטרנשיונל עם עיצוב שונה, מקורי עבור קטרפילר, וזמן קצר לאחר מכן הושקו הסדרות CT680 ו-CT681. נביסטאר תמשיך לייצר משאיות עבור קטרפילר עד סוף 2016 ועד אז אף תשיק סדרת משאיות משותפת חדשה. קטרפילר מסיימת הליך הקמת מפעל ייצור גדול בויקטוריה-טקסס, שם תייצר משאיות פרי פיתוחה ועיצובה החל מאמצע 2016. זיכיון יבוא קטרפילר כמו גם נביסטאר לישראל נתון בידי חברת זוקו שילובים.