עדכון המסחריות של אופל

אופל הגרמנייה, חברה-בת של קונצרן GM האמריקאי, מודיעה על רענון המסחריות שלה לקראת 2016, בעיקר באגף המנועים. למעשה, שלושת האופציות המסחריות של אופל – המובאנו (Movano), הקומבו (Combo) וה-ויוארו (Vivaro) – הן לא אופל מקוריות, אלא כלי רכב שתוכננו ומיוצרים על ידי יצרניות אחרות, בין היתר עבור אופל, והנמכרות דרך סוכני אופל תחת שם המותג אופל.

Opel Vivaro

Opel Vivaro


אופל ויוארו (Vivaro), למעשה רנו טראפיק המיוצר על ידי רנו עבור אופל, עם הסמלים והשם של אופל, הוא הרכב המסחרי היחיד המיובא כיום על ידי אופל לארץ. מזה זמן מדובר על ייבוא הקומבו והמובאנו החל מ-2016, אך עד כה טרם הוצהר על כך רשמית על ידי זכיינית אופל בארץ.
אופל ויוארו החדש יוצע עם שני מנועי דיזל חדשים המצטרפים להיצע: יחידת כוח בסיסית עם 95 כ"ס ובנפח 1.6 ליטר (1.6 CDTI) וגרסה חזקה יותר של אותו המנוע, עם צמד מגדשי טורבו ו-125 או 145 כ"ס, בהתאם לגרסה, שתוצע באופל ויוארו 1.6 BiTurbo CDTI. בכדי להציע צריכת דלק נמוכה מעד כה, מצוידים המנועים החדשים בין היתר במערכת 'עצור וסע', המדוממת את המנוע בעצירה, ומניעה אותו מחדש עם שחרור דוושת הבלם ולחיצה מחודשת על דוושת התאוצה. מנועים אלו עומדים בתקני יורו-6. בין יתר השיפורים בדגמי 2016 של ה-ויוארו מצוינים מערכת מולטימדיה עם ניווט חדשה, ריפודים חדשים ובצבעים חדשים ומתקן לקיבוע טאבלט.
Opel Movano

Opel Movano


אופל מובאנו, הגדול שבהיצע, מקבל אף הוא שדרוגים ושיפורים לקראת 2016; מדובר למעשה ברנו מאסטר (Master) המיוצר אצל רנו והמוצע כאופל, תחת השם מובאנו, כמו גם נמכר כניסאן NV400. כאן יוצא מתחילת 2016 מנוע טורבו-דיזל חדש עם 2 מגדשים (2.3 BiTurbo CDTI) שיוצע עם 145 או 170 כ"ס, לבחירה. עבור גרסת ה-Bus (האוטובוס הזעיר) מוצע מנוע זהה אך 145 או 163 כ"ס לבחירה, כאשר זה האחרון מציע מומנט דומה לגרסת ה-170 כ"ס, אך מבטיח צריכת דלק נמוכה יותר.
Opel Combo

Opel Combo


גם אופל קומבו (Combo) מתחדש, וגם הוא לא בדיוק אופל; מדובר בפיאט דובלו בתחפושת קלה, המיוצר על ידי Tofas הטורקייה הן עבור פיאט (כדובלו) והן עבור אופל, כאמור תחת השם קומבו. גרסת ה-Tour לנוסעים החדשה של אופל קומבו מוצעת מעתה גם עם מנוע טורבו-דיזל יורו-6 עדכני ונקי, בנפח 1.6 ליטר ועם 95 או 120 כ"ס, בהתאם לגרסה ולבחירת הלקוח. באופל מדגישים כי המנועים החדשים אמנם חזקים מקודמיהם, אך מציעים צריכת דלק נמוכה יותר. לפניה ליבואנית אופל לארץ, לחצו כאן