Can-Am Defender

Defender – ה-UTV החדש לעבודה מקנדה (וידאו)

Can-Am Defender

Can-Am Defender

מתחרה חדש לג'ון דיר גייטור, קוואסאקי מיול ושות': קאן-אם הקנדית (Can-Am) נכנסת אל תחום רכבי ה-UTV או Side-by-Side המיועדים לעבודה ולא רק לפנאי עם השקת הדיפנדר (Defender) החדש. מדובר ברכב UTV (רכב עבודה רב תכליתי) המיועד לעבוד לפני הכל, מגמה הפוכה מהמקובל אצל רוב היצרניות המתחרות לאחרונה, של השקת רכבי פנאי וספורט המיועדים בעיקר להנאה.

Can-Am Defender

Can-Am Defender

הדיפנדר החדש – ולא להתבלבל עם רכב השטח בעל השם הדומה מבית לנד רובר… – מיועד להתחרות עם כלים דומים דוגמת ג'ון דיר גייטור או קוואסאקי מיול שכמוהו נועדו להוביל מטען, עד 3 נוסעים ונגרר עם משקל מכובד על גבו.

Can-Am Defender

Can-Am Defender

לדיפנדר החדש מנועים מתוצרת רוטאקס (Rotax האוסטרית שייכת לקונצרן בומברדייה, כמו גם קאן-אם) המוצעים בשתי רמות נפח והספק, שתיהן בתצורה V2, מקוררי מים ועם 4 פעימות: 800 סמ"ק עם 50 כ"ס או 980 סמ"ק עם 72 כ"ס. העברת הכוח היא לגלגלים האחוריים או לכל הגלגלים (4×4) ונעשית כמקובל בסגמנט באמצעות גיר רציף (ואריאטור) ותיבת העברה בעלת 4 מצבים: מהיר, איטי, סרק ורוורס.

 

המתחרים מולם יתמודד הדיפנדר החדש, אם וכאשר ייובא לארץ:

(לחצו על התמונה בכדי להגיע לידיעה)
ג'ון דיר גייטור XUV550 S4:

John Deere Gator XUV 550 S4

John Deere Gator XUV 550 S4

ג'ון דיר גייטור XUV550:

John Deere XUV 550

John Deere XUV 550

פולריס ריינג'ר:

Polaris Ranger Diesel

Polaris Ranger Diesel

קאן-אם דיפנדר החדש מוצע בשתי תצורות מרכב עיקריות: עם מסגרת הגנה בפני התהפכות וגגון, ועם קבינה סגורה, הכוללת דלתות קשיחות. בנוסף ניתן לבחור בין שני מנועים, וכמה רמות אבזור, כאשר אל כל אלו מצטרפת רשימת תוספות ארוכה, כך שעל פניו נראה כי כל לקוח יוכל 'לתפור' לעצמו את הכלי שהוא צריך. יכולות ההעמסה והגרירה דומות למוכר בסגמנט, ועומדות על 1,000 פאונד בארגז (454 ק"ג) וקצת יותר מ-900 ק"ג בגרירה.

Can-Am Defender

Can-Am Defender

הממדים קומפקטיים כמקובל בקטגוריה, עם מידות מרכב של 305x158x193 ס"מ (גובה, רוחב ואורך בהתאמה), מידות ארגז של 96.5x138x30 ס"מ (עומק, רוחב ואורך בהתאמה), בסיס גלגלים בן כ-212 ס"מ, ומשקל עצמי הנע מ-623 ועד 826 ק"ג, תלוי באבזור ובתא הנוסעים – פתוח או סגור.
יבואנית קאן-אם לארץ היא חברת עופר-אבניר, שבשלב זה לא הצליחה לבשר לנו על הכוונה ליבא את הדיפנדר לארץ.