MAN TGE

בדרך: המסחרית של MAN

MAN TGE

בעוד פחות משנה: גרסת MAN לפולקסווגן קראפטר


מ.א.ן הודיעה כי החל מ-2017 תציע רכב מסחרי משלה, שיהיה למעשה גרסתה לדור הבא של הפולקסווגן קראפטר. בפולקסווגן עמלים במרץ על הדור הבא של הקראפטר, לאחר שבמשך שנים פותח הרכב המסחרי הגדול שלה במשותף עם מרצדס. מרצדס החליטה להפסיק את שיתוף הפעולה בתכנון וייצור מסחריות עם פולקסווגן ובחרה כשותפה לשנים הבאות את רנו. פולקסווגן מצידה רכשה את יצרניות המשאיות מ.א.ן וסקניה, והחליטה להרחיב את היצע מ.א.ן גם לתחום כלי הרכב המסחריים מתוך כוונה להגיע ללקוחות חדשים עבור הקונצרן.
הרכב המסחרי האמור ייקרא מ.א.ן TGE והוא ימוצב בהיצע יצרנית הרכב הכבד מתחת למ.א.ן TGL – המשאית הקלה בהיצע M.A.N כיום.
Volkswagen Crafter

פולקסווגן קראפטר העדכנית. הדור הבא יוצג בסוף 2016 ויוצע גם כ-MAN TGE


פיתוח הואן העתידי מבוצע על ידי מחלקת המסחריות של פולקסווגן, והמסחריות-אחיות תיוצרנה באותו המפעל; פולקסווגן מסיימת לשם כך הקמת מפעל חדש בפולין. עבור מ.א.ן תחת הבעלים החדשים מדובר בתחום חדש, כאשר ההחלטה האסטרטגית מאחורי ההשקה המתוכננת של המ.א.ן TGE היא להציע תחת אותה קורת הגג רכב מסחרי או מיניבוס עבור לקוחות הרכב הכבד של מ.א.ן. "רבים מלקוחותינו המחזיקים בכלי רכב כבדים של מ.א.ן בעסק שלהם, נדרשים גם לרכב מסחרי או למיניבוסים" אומר עם ההודעה לעיתונות יואכים דרס, יו"ר מ.א.ן. "עם השקת המ.א.ן TGE המיועד נוכל להציע להם ליין שלם של כלי רכב למטרותיהם – מרכב מסחרי או ואן במשקל 3.0 טון, ועד למשאית כבדה עד 44 טון או אוטובוס".
החשיפה הראשונה של הרכב המסחרי החדש של מ.א.ן תיערך במסגרת תערוכת הרכב של פרנקפורט בספטמבר 2016. במקביל תחשוף פולקסווגן את הקראפטר הבא – כאמור, ה"אחות" התאומה של המ.א.ן TGE. המכירות יחלו זמן קצר לאחר מכן, לקראת סוף 2016 – תחילת 2017.