משאית פירקית קטרפילר 725C2

מובילי עפר חדשים מ-CAT

משאית פירקית קטרפילר 725C2

משאית פירקית קטרפילר 725C2

קטרפילר משיקה סדרת משאיות פירקיות להובלת עפר חדשה תחת השם C2. בשלב זה מושקות 3 משאיות חדשות המחליפות משאיות מהסדרות C ו-B בהיצע. עיקר החדשות: עוד הספק במנועים ועוד יכולת העמסה. אנשי CAT מציינים עוד כי המנועים החדשים, למרות הספקם הגבוה ביחס למנועי הדגמים היוצאים, מציעים צריכת דלק מופחתת וכפועל יוצא – עלות שינוע נמוכה לטון. בכל המשאיות החדשות מותקנים מנועים עדכניים המותאמים, לפי השוק, לתקני Tier 2/EU Stage II, Tier 3/Stage IIIA או Tier 4 Final/Stage IV. כל המנועים מצוידים במסנן חלקיקי דיזל וממיר קטליטי סלקטיבי.
הליין החדש כולל את הקטרפילר 725C2 עם מנוע Cat C9.3 ACERT בנפח 9.3 ליטר המייצר 314 כ"ס, ואת הקטרפילר 730C2 ו-730C2 EJ, שתיהן עם מנוע Cat C13 ACERT בנפח 13 ליטר, המציע כאן 367 כ"ס. המשאיות הפירקיות החדשות מסוגלות לשנע מטען מרבי של 26.5 טון (ב-CAT 752C2) או 31 טון (ב-CAT 730C2 וב-CAT 730C2 EJ).

משאית פירקית קטרפילר 730C2

משאית פירקית קטרפילר 730C2

המפרט הסטנדרטי כולל בקרת אחיזה אוטומטית לטובת אחיזה מיטבית בכל תנאי קרקע, נתון המבטיח בלאי מופחת לצמיגים ולמכלולי ההינע, מהירות נסיעה גבוהה יותר (עד 55 קמ"ש) וצריכת דלק נמוכה יותר ביחס למרחק הנסיעה. ההינע הנו 6×6 קבוע וכולל נעילות רוחביות ואורכיות. מערכת נעילת הדיפרנציאלים הנה מתקדמת ומשופרת ביחס למה שהוצע בדגמים היוצאים, ובין היתר נועלת חלקית או באופן מלא את הסרנים באופן אוטומטי, לפי תנאי העבודה והצורך – ללא התערבות המפעל. מערכת העברת הכוח כוללת תיבת פאוורשיפט 6F/1R עם מצמד מפוקח ונשלט אלקטרונית, המבטיח חיבור חלק ונטול מכות בכל העברת הילוך באמצעות שליטה על הלחץ ומהירות פעולת המצמד בהתאם לעומס. מצמד 'חכם' זה מצטרף למערכת בקרת ייצור אלקטרונית השולטת ומתאמת בין היתר בין פעולות ההאצה וההאטה, פיקוח על היחס בין מהירות הגלגלים למהירות בפועל (למניעת החלקה), כניסת ממיר המומנט לפעולה, בקרת מהירות אוטומטית ושליטה בהילוך הנבחר – הכל ללא התערבות המפעיל. מערכת זו מהווה אף היא נדבך משמעותי בחבילה הכוללת החדשה, המבטיחה כאמור עוד תפוקה בפחות בלאי, דלק ועלות כללית – מבטיחים אנשי יצרנית הציוד מכני הנדסי הענקית.

משאית פירקית קטרפילר 730C2

משאית פירקית קטרפילר 730C2

גם תחום הבטיחות שופר בדגמים החדשים, בין היתר הודות להתקנת מערכת בקרת נסיעה במורד חדשה. בין היתר מפעילה מערכת זו באופן אוטומטי בעת הצורך בלם-מנוע, אשר בסדרה זו הנו חדש ומשופר, והמציע תוספת של לא פחות מ60% בעוצמת הבלימה. המשמעות היא בין השאר שניתן לנוע מהר יותר – עם רמת בטיחות גבוהה יותר. ה'ריטרדר' מציע בדגמים החדשים 4 מצבי עבודה, לבחירת המפעיל, בהתאם לתנאים. בהקשר זה טוענים בקטרפילר כי המערכת החדשה תורמת לעליית אורך חיי הבלמים ולהגדלת מרווחי הטיפול והתחזוקה שלהם.
מעבר לשיפורים ולעדכונים המשמעותיים שהוזכרו, טופלו גם תאי המפעיל (מרווחים ונוחים יותר, עם הנדסת אנוש משופרת), השלדה (חיזוקים במספר נקודות), פגוש קדמי חדש, עיצוב חדש של ארגז השפיכה – לצמצום נפילת חומר בעת ההטענה וההובלה , החלפת התאורה בתאורת LED ועוד. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים.