משאית רנו מסדרה T

רנו סדרה T המשודרגת

משאית רנו מסדרה T

משאית רנו מסדרה T


פחות משלוש שנים בלבד מהשקתה מושקת סדרת המשאיות לטווחים ארוכים של רנו – סדרה T – במהדורה מעודכנת. חטיבת המשאיות של רנו נמצאת כיום בבעלות וולוו וקברניטיה השיקו זה עתה בליון שבצרפת את המהדורה החדשה והמשופרת – בעיקר בתחומי סביבת הנהג ומערכת ההינע. התוצאה: דגמי 2016 קלים בכ-100 ק"ג בממוצע ביחס לדגמים היוצאים, בהתאם לגרסה, וברנו מבטיחים כי צריכת הדלק ירדה בהתאם.
מרכב תא הנהג תוכנן מחדש, למרות שמבחוץ לא ניתן להבחין בכך. כפועל יוצא מובטחים הקשיחות והחוזק ברמה דומה למוכר בסדרה T עד כה, אך התכנון החדש אפשר את הירידה במשקל דנן. מהנדסי רנו עברו על חלקים ומרכיבים רבים בקבינה עם ההוראה לחסוך במשקל, וחלק תוכנן מחדש לגמרי, חלק נחסך וחלק תוכנן באופן שונה בכדי לחסוך ק"ג אל ק"ג עד להשגת המטרה. בנוסף הוחלפה יחידת ההעברה הסופית בסרנים וכל מערכת בולמי האוויר בחדשים, חזקים יותר והשוקלים פחות.
משאית רנו מסדרה T

משאית רנו מסדרה T


המנועים נותרים בבסיסם אותם המנועים וותיקים, שנחשפו לראשונה כבר ב-2012: DTI 11 ו-DTI 13 בנפח 11 ו-13 ליטר בהתאמה, אך לאחר מקצה שיפורים ועדכונים ההופך אותם לעומדים בתקני Euro 6 Step C שייכנסו לתוקף ביום האחרון בשנה זו. החדשה החשובה ביותר באגף זה מתייחסת למערכת ההזרקה במסילה משותפת (Common-Rail) החדשה במנועי ה-13 ליטר. גם בתיבות ההילוכים בוצעו שיפורים שנועדו לייעל את פעולתן ולהוביל בשורה התחתונה לחיסכון נוסף בצריכת הדלק. ברנו טוענים כי המשאיות החדשות מסדרה T חסכוניות בכ-2% בממוצע בצריכת הדלק בהשוואה למשאיות מסדרה זו שיוצרו עד כה.
חידושים ועדכונים נוספים מתייחסים לאבזור הסטנדרטי בתא המפעיל, שלא ברור בשלב זה מה מתוכו רלוונטי לארץ. בין היתר מוצעת מערכת ניווט חדשה ומערכת בקרת מהירות חדשה המשולבת GPS; זו האחרונה מתאמת את גובה הסל"ד, בחירת ההילוך המתאים ואף השליטה במצערת בהתאם לצפוי בהמשך הדרך. מדובר במערכת דומה למערכת ה-iSee של וולוו, המוצעת במשאיותיה מאז 2013.
משאית רנו מסדרה T

משאית רנו מסדרה T


כאמור, העיצוב החיצוני כמעט וזהה למוכר בסדרה T אך מבט נוסף יגלה מערכת כנפונים קטנים מתחת לפגוש הקדמי שיחד מהווים 'ספויילר' להסטה יעילה יותר של הרוח אל מתחת לגחון המשאית. בכך קטנה ההתנגדות לרוח, פחות אנרגיה נדרשת בכדי להשיג מהירות נתונה ובשורה התחתונה מובטח עוד חיסכון קל של כ-2% בצריכת הדלק. במשאיות עם מסית הרוח על הגג מוצעת יחידה חדשה – קלה וקשיחה מבעבר, טוענים ברנו. משאיות רנו מיובאות לארץ על ידי חברת מאיר.