רכב מסחרי חשמלי StreetScooter

הדואר הגרמני עובר לחשמל

רכב מסחרי חשמלי StreetScooter

רכב מסחרי חשמלי StreetScooter


ה-Deutsche Post – דואר גרמניה – חשף כבר לפני כמעט 4 שנים מספר אבות טיפוס של ה-StreetScooter, רכב מסחרי עם מקום לעד שני נוסעים ותא מטען גדול שנועד לחלוקת דואר בערים וטווחי חלוקה קצרים. ההצהרות בשעתו הבטיחו מעבר עתידי מכלי רכב המונעים במנועי בעירה פנימית (בנזין ודיזל) לכלי רכב כל-חשמליים. לפני כשנתיים בוצע צעד משמעותי נוסף, עת רכש בצעד לא מקובל הדואר את החברה שייצרה את אותם אבות-טיפוס. עתה מודיע הדואר, שבבעלותו למעלה מ-30,000 כלי רכב מסחריים העוסקים בחלוקה, על החלפת 2,000 מהם כבר השנה ב-StreetScooter ותוכנית מפורטת להחליף את כלל צי כלי הרכב העצום שלו תוך שנים ספורות בכלי רכב חשמליים מאותו הדגם. מדובר ככל הנראה במהלך הגדול ביותר עד כה בעולם של בניית צי רכב על טהרת החשמל.
רכב מסחרי חשמלי StreetScooter

רכב מסחרי חשמלי StreetScooter


מהלך מעניין נוסף מתייחס להצהרת בכירי הדואר הגרמני בדבר האופציה לשווק ולמכור בעצמם בעתיד כלי רכב חשמליים, כך שלמעשה משרד הדואר הממשלתי יהפוך הן ליצרן והן למשווק כלי רכב באופן מסחרי, לכל דורש. בשלב זה טרם נמסר כיצד יבוצע מהלך כזה ומתי, אך מהדואר הגרמני נמסר כי ההתעניינות הגדולה ב-StreetScooter ממגוון לקוחות פוטנציאליים הביא את קברניטי הדואר לקבל החלטה זו. מדובר לא רק במהלך חריג עבור גוף כמו משרד הדואר, אלא גם במהלך מעניין מול תעשיית הרכב בכלל. זה לא יקרה בעתיד הקרוב, מאחר ובשלב ראשון כל יכולות ונפח הייצור של ה-StreetScooter יופנו לטובת השגת היעד היומרני של החלפת צי הרכב הגדול של הדואר.
רכב מסחרי חשמלי StreetScooter

רכב מסחרי חשמלי StreetScooter


ה-StreetScooter מונע באמצעות מנוע המייצר 30 קילו-ואט (כ-41 כ"ס) והוא מוגבל למהירות נסיעה מרבית של 80 קמ"ש. הרכב מונע בגלגליו הקדמיים, מה שמפנה מקום רב למטען ומאפשר רצפת תא מטען נמוכה. ה-StreetScooter מסוגל לנסוע בין 50 ל-80 ק"מ בין טעינות, תלוי בתנאים, אופי הנהיגה והמשקל. צבר סוללות הליתיום-איון הוא בעל ספיקה של 20.4 kWh ונדרשות כ-4.5 שעות לטעינת 80% מהן וכ-7 שעות לטעינה מלאה, לאחר שהתרוקנו. ל-StreetScooter משקל עצמי הנמוך במעט מ-1,500 ק"ג ויכולת הטענה מרשימה של 650 ק"ג. הוא נע על גלגלים עם חישוקי פלדה בקוטר 15" ועוצר בעזרת בלמי דיסק מאווררים מלפנים ובלמי תוף מאחור.