Mercedes-Benz Sprinter

עוד משקל והספק למרצדס ספרינטר

Mercedes-Benz Sprinter

מרצדס ספרינטר – מעתה עד משקל כולל של 5.5 טון

מרצדס מודיעה כי דגמי הרכב המסחרי מתוצרתה – הספרינטר – ייוצרו מעתה במעטפת משקל כולל של 5.5 טון במקום 5.0 טון ובמקביל, עם תוספת הספק בשני מנועים. מדובר במנועי מרצדס מדגם OM651 שהוצעו עד כה בספרינטר ברמות ההספק הנמוכות יותר עם 95 ו-129 כ"ס, ומעטה יציעו 114 ו-143 כ"ס, בהתאמה, יחד עם עלייה משמעותית במומנט. מנוע זה יוצע גם בהמשך ברמת הספק של 163 כ"ס, ללא שינויים.
במרצדס מסבירים את השינויים שבוצעו בדגמי הספרינטר הפופולארים בתגובה לדרישות הלקוחות ולסקרי שוק אותם מבצעת יצרנית כלי הרכב המסחריים והמשאיות הגדולה בעולם. על פי מרצדס המשקל הכולל שעמד עד כה על 5.0 טון פשוט אינו מספיק עבור לקוחותיה והפתרון היחיד שהוצע עד כה – גרסאות מיוחדות שהורשו להגיע למטען כולל של 5.3 טון – לא התאימו לכולם ולא היו נגישות לכלל רוכשי הספרינטר במידה שווה ויעילה. גם הפנייה ליצרנים חיצוניים ומתקינים עצמאיים אינה נעלמה מעיני קברניטי אגף המסחריות במרצדס וכך התקבלה ההחלטה לבצע שינויים בתכנון ובפס הייצור של הספרינטר במטרה להעלות את יכולת ההטענה של דגמי הסדרה.
מיוני הקרוב תאפשר הגרסה הכבדה ביותר של הספרינטר להציע כאמור למשקל כולל של 5.5 טון, שמשמעותו מטען במשקל 2.9 טון – 450 ק"ג יותר מעד כה. זה כאשר מדובר בגרסאות ה-ואן הסגורות; בגרסאות המרכב הגלוי (שלדה) עלה משקל המטען המורשה לכדי 3.4 טון.
מומחים בענף טוענים כי המרצדס נאלצו להגיב להצלחת המתחרה המרה מבית איווקו – הדיילי – שהודות לשיטות בנייה מיושנות ופשוטות יותר, המתבססות על שלדת קורות קלאסית ולא על מבנה שלדה אחודה כמו בספרינטר, קל לאיווקו יותר "לשחק" במשקלים המותרים להטענה, ולשנות את המשקל הכולל המותר בקלות יחסית הודות ליכולת לטפל בפשטות בשלדה.
עוד נתון מעניין מגיע ממרצדס בעצמה, כאשר היא מפרסמת נתוני מכירות של הספרינטר באירופה, על פיהם כ-15% מכלל דגמי הספרינטר הנמכרים באירופה נמכרים עם יכולת משקל כולל מורשה של 5.0 טון, קרי: המקסימום שהוצע עד כה. 70-80% מהם יצאו לספקים חיצוניים לצורך התאמה, חיזוק ושיפורים למיניהם. עדיין מדובר בלמעלה מ-20,000 מרצדס ספרינטר בשנה (בשנה האחרונה נמכרו 194,200 ספרינטרים חדשים באירופה) – בהחלט מספר ששווה להיאבק עבורו.
במרצדס ביצעו כאמור שינויים מבנים בדגמי הספרינטר הגדולים בכדי שיאפשרו את הגדלת המטען המורשה. בנוסף חוזקו מנועי הבסיס בסדרה, כאשר מעבר לכך – בתחומי האבזור והעיצוב – לא בוצעו כל שינויים.