שברולט סילבראדו 2017

פרטים ראשונים: שברולט סילבראדו 2017

שברולט סילבראדו 2017

שברולט סילבראדו 2017

שברולט חושפת פרטים ותמונות ראשונות של טנדר העבודה הכבד סילבראדו במהדורת 2017 החדשה. הכותרת הראשית היא מערכת חדשה ליניקת אוויר לצינון המנוע המוגנת בפטנט, המתיימרת להציע צינון מנוע גם במצבי קיצון, ובעצם לשפר את יכולות סוס העבודה החזק בעבודה קשה. במילים אחרות: שברולט סילבראדו החדש מתיימר להפוך לקשוח שבין הטנדרים הכבדים, עם יכולת תפקוד גם בתנאי קיצון, כיאה לרכב שנועד לעבוד קשה.
קל לזהות בסילבראדו החדש ל-2017 את חופת המנוע החדשה מתוכה בולט כונס רחב ומאסיבי. בשברולט מדגישים כי מערכת היניקה והקירור החדשה נוסתה במצבי קיצון במגוון תנאי מזג אוויר – בכלל זה תנאי חום מדבריים קיצוניים, אקלים טרופי רווי לחות, רוחות חוליות, אבק ועוד.
הכונס הגדול השקוע בחופת המנוע מתיימר להזרים 60% מסך האוויר לקירור המנוע – Duramax דיזל V8 בנפח 6.6 ליטר, שהספקו טרם פורסם. הפטנט במערכת יניקת האוויר מתייחס ליכולת להוציא לחות מאוויר הנדחס סביב למנוע ואל תוך המצנן, אודותיו לא נמסרו פרטים טכניים, אך מדובר במנגנון שעל פניו אמור לייעל משמעותית את יכולת הצינון של המנוע, ולמנוע כניסת לחות מיותרת ומזיקה למערכת. עיקר הרעיון הוא בהסתת האוויר הנכנס דרך הכונס בזווית של 180 מעלות – פעולה שבמהלכה אמורה רוב הלחות שבאוויר להתנדף. בכך, מסבירים בשברולט, הצליחו מהנדסיה למנוע את אחת מתופעות הלוואי הבעייתיות שבמערכות כונסי אוויר בלחץ לצורך קירור, והיא הגברת כניסת לחות למערכת הקירור בסוג מנועים כזה.

שברולט סילבראדו 2017

שברולט סילבראדו 2017

40% האוויר הנותר המשמש לצורך קירור המנוע מגיע מכונסים נוספים בחזית ובתוך הסבכה הקדמית. בשברולט טוענים כי בתכנון מערכת יניקת האוויר החדשה נלקח בחשבון תסריט קיצוני על פיו שגם אם ייסתם הכונס הראשי שבתוך חופת המנוע עדיין יספקו ייתרת הכונסים בחזית יכולת מספקת לספק את האוויר הדרוש למנוע.
כאמור, רוב הפרטים הטכניים טרם נחשפו, כך שלא ברור אם חלו שינויים בהספקי המנועים. מה שכן הובהר הוא שמערכת היניקה החדשה פועלת טוב ויעיל בהרבה מהמוכר עד כה, ולפיכך יציעו המנועים בסילבראדו 2017 טווח הספק וסל"ד יעילים רחב הרבה יותר, קרי: הכוח הנדרש במצבי עומס מתקבל מסל"ד נמוך יותר ועד לסל"ד גבוה יותר מעד כה. בשברולט מבטיחים גם עבודה סדירה ויעילה יותר בקצוות הקיצוניים של הטמפרטורות, ללא השפעה על התפוקה או צריכת הדלק.
שברולט סילבראדו 2017 יחל להימכר בארה"ב תוך כמה חודשים וישווק ביתר השווקים בהם הוא נמכר עד לסוף שנה זו. מן הסתם יפורסם עד אז המפרט המלא.