מטאטא כבישים Ravo Hygion

ניקוי הכביש …והאבק במקביל

מטאטא כבישים Ravo Hygion

מטאטא כבישים Ravo Hygion

יצרנית המכונות לטאוט כבישים ההולנדית Ravo B.V החלה בשיווק ה-Hygion החדשה, מכונה לטאוט כבישים המציעה לראשונה לא רק ניקוי הרצפה, הכביש או המדרכה אלא גם סינון האבק העולה באוויר. לדגם החדש – Ravo Hygion – מנגנון טאוט סטנדרטי כמקובל, האוסף את הלכלוך מהקרקע, ובמקביל מערכת סינון לאוויר, המתיימרת להפריד בין חלקיקי האבק הזעירים לאוויר הנקי. נושא האבק בערים הגדולות מטריד יותר ויותר את הרשויות מאחר והנזקים הבריאותיים הנגרמים על ידו הופכים לברורים וידועים יותר ויותר. מכונת טאוט בשל אופי פעולת מעלה ענני אבק, גם את מדובר לעיתים באבק שכמעט ואינו נראה, אך כאמור – מזיק לבריאות. ל-Ravo Hygion מערכת סינון חלקיקים ייחודית ומוגנת בפטנט, השואבת אוויר מהסביבה, מסננת מתוכו חלקיקי אבק זעירים ופולטת אותו בחזרה נקי ומסונן.

מטאטא כבישים Ravo Hygion

מטאטא כבישים Ravo Hygion

המערכת החדשה מכונה SAIGA והיא עומדת בסטנדרט וכללי מכון התקנים הגרמני, הנחשב לקפדני ביותר בעולם, לאחר בדיקות ובחינות מטעמו. סינון חלקיקי האבק נעשה באמצעות טעינת האוויר הנכנס למערכת הסינון חשמלית, ובכך נאספים החלקיקים הטעונים אל מסנן המושך אותם אליו כמגנט. מדובר בחלקיקים זעירים בגדלים שבין PM2.5 ל-PM10 המתגבשים על גבי לוח הסינון הייעודי לכדי חלקיקים גדולים יותר – ומסוכנית פחות מבחינה בריאותית – ומשם נאספים כאבק רגיל ולא מזיק אל מיכל איסוף הלכלוך של הרכב הייעודי. אנשי היצרנית ההולנדית מדגישים כי פעולה זו מתבצעת בתוך הרכב וללא כל חשש פגיעה במפעיל הרכב או בסביבה.
השם שנבחר למערכת הסינון החדשה – Saiga – מגיע משמה של אנטילופה נדירה הנמצאת בסכנת הכחדה, החיה בערבות העצומות של מרכז אסיה, בעיקר במונגוליה ורוסיה. לאנטילופה זו מערכת סינון אבק ייחודית באפה, העוזרת לה לשרוד סופות חול ואבק אימתניות הפוקדות את אזורי המחיה שלה. ראויה להדגשה הצהרת חברת Ravo על אחוז מרווחי מכירת כל מכונת טיאוט מהדגם החדש שיוקדש לשימור והצלת זן האנטילופות הנדיר.

אנטילופה Saiga

מערכת סינון האוויר הייחודית במטאטא הכביש נקראת על שם אנטילופה מדברית הנמצאת בסכנת הכחדה בשם Saiga

מכונת טאוט הכבישים החדשה Ravo Hygion נמצאת בימים אלו בעיצומו של הליך בחינה ובדיקה אינטנסיבי בכמה ערים אירופאיות במקביל, כאשר על פי הצהרת היצרנית השיווק הסדרתי יחל עוד לפני סוף שנה זו. יבואנית Ravo לארץ היא חברת גד אל תעשיות בע"מ מקרית אתא.