פולקסווגן קראפטר

פולקסווגן קראפטר החדש – כל הפרטים

פולקסווגן קראפטר

פולקסווגן קראפטר

בתחילת החודש חשפנו בפניכם פרטים ראשונים אודות הדור הבא של הפולקסווגן קראפטר – הדור הראשון שלא ידע את מרצדס; פולקסווגן קראפטר פותח יחד עם מרצדס ספרינטר במשותף על ידי שני הקונצרנים, ולמעט שמות שונים והתאמות עיצוביות – זהו אותו הרכב.

פולקסווגן קראפטר

פולקסווגן קראפטר

בספטמבר תיערך ההשקה המלאה והרשמית בהאנובר שבגרמניה, במסגרת תערוכת הרכב הכבד והמסחרי הגדולה והחשובה בעולם. בינתיים פורסמו תמונות רשמיות ופרטים נוספים;
פולקסווגן קראפטר החדש ל-2017 יחל להימכר בסמוך להשקתו בתערוכה, קרי – לקראת סוף ספטמבר. הוא יוצע ב-4 גרסאות אבזור, שלושה אורכים שונים ושלושה גבהים שונים, הנעה קדמית, אחורית או כפולה. אל כל האפשרויות האלו יש להוסיף 4 רמות הספק שונות – כולן מאותו מנוע 2.0 טורבו-דיזל מתקדם המכונה EA 288Nutz ושפותח במיוחד עבור הקראפטר. מנוע זה יוצע עם 102, 122, 140 או 177 כ"ס, כאשר בניגוד לכל הגרסאות עם מגדש טורבו אחד, זו האחרונה, החזקה ביותר, תוצע עם 2 מגדשים. בפולקסווגן מצהירים כי הודות למנוע החדש והמתקדם שישרת בקראפטר החדש, הוא יהפוך לרכב המסחרי החסכוני בקטגוריה שלו. כל הגרסאות תוצענה לבחירה עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. בפולקסווגן עושים מאמצים גדולים במטרה להתאים את הרכב המסחרי החדש והכה-חשוב עבור הקונצרן לכמה שיותר צרכנים ומשתמשים שונים, ומכאן אינספור הקונפיגורציות שכל אחד יוכל "להרכיב" לעצמו, על פי דרישותיו וצרכיו.

פולקסווגן קראפטר

פולקסווגן קראפטר

דגש מהותי ביותר עליו עמלו אנשי פולקסווגן רבות, כפי שמוסבר בהודעה לעיתונות, היה ביישום הנוסחה הבלתי אפשרית לכאורה, של מינימום גודל חיצוני יחד עם מקסימום מרחב פנים, קרי: שטח ונפח הטענה. התוצאה, כך פולקסווגן, מהווה הישג חסר תקדים בסגמנט, כך שניתן ליהנות מיכולת תמרון ומעבר ברחובות צרים מחד, ומאידך מכושר הטענה נדיב ביותר – לבטח בהשוואה לדגם היוצא.
כמובן שמערכות העזר והבטיחות מהות סעיף כבד משקל מאי פעם בכל סוג של רכב חדש, על אחת כמה וכמה ברכב מסחרי. כך מוצעות מערכות עזר ובטיחות רבות בקרפטר החדש, ובהן מערכות עזר אקטיביות הקשורות להיגוי (אלקטרו-מכאני), ESP עם בקרת יציבות לנגרר, מערכת שמירת מרחק אוטומטית, מערכת למניעת התנגשות, מערכת לעמידה בפני רוחות צד (תיקון אוטומטי), בקרת בלימה לנגרר, כריות אוויר חזיתיות, צידיות ולראש, מצלמת רוורס, מערכת עזר לחנייה, תאורת LED עוקבת פנייה ועוד.
אחרון חביב – העיצוב, או שמע הראשון החביב?… בפולקסווגן עיצבו את הקראפטר במראה החדש של כלי הרכב המסחריים בקונצרן, עם עיצוב שקווים רבים בו נלקחו מפולקסווגן טרנספורטר החדש. הן עיצוב החוץ והן עיצוב הפנים הם חדשים לגמרי.

פולקסווגן קראפטר

פולקסווגן קראפטר