משאית חשמלית VDL

הפתעה: משאית חשמלית מהולנד

משאית חשמלית VDL

משאית חשמלית VDL

ענקית האוטובוסים והמרכבים ההולנדית VDL מפתיעה עם הודעה מעניינת על פיה היא מפתחת משאית חלוקה כבדה (סוס, למשקל כולל של 37 טון) על טהרת ההינע החשמלי. המשאית העתידית מיועדת לפעול בתוך ערים צפופות, בעיקר לנוכח הגברת האיסור לכניסת רכב עם מנועי בעירה פנימית לרוב ערי אירופה הגדולות. כבסיס למשאית של VDL תשמש פלטפורמה של דאף – שותפה וותיקה של VDL בתחום האוטובוסים. מדאף יילקחו השלדה והקבינה והמשאיות תוצענה כ-VDL.
כאמור, מדובר במשאית חלוקה עירונית וטווח הנסיעה הצפוי יעמוד על כ-100 ק"מ בין טעינות. מדובר במרחקים קצרים כפי שמתאפיין למשל שוק הקמעונאות בערים, כאשר קהל היעד הראשון של המשאית החשמלית החדשה יהיו מפיצי סחורות לסופרמרקטים. הבונוס המפתיע מגיע בדמות זמן הטעינה הסופר-קצר: חצי שעה בלבד למילוי מחדש של המצברים. בכך מתבטל בעצם החיסרון שבטווח הנסיעה הקצר ואם וכאשר תתברר מערכת הטעינה הזו כיעילה – מדובר בהישג פורץ דרך. בנוסף, ככל הנראה החל מאמצע 2017 יותקן במשאית מנוע על בסיס מימן שישמש כגנרטור לטעינת המצברים תוך כדי נסיעה, כך שגם בכך מתבטלת מגבלת הטווח.
ב-VDL טוענים שהמשאית תגיע לכדי ייצור סדרתי ושיווק מלא עד לסוף השנה הבאה (2017) כאשר במהלך השנה ייערכו ניסויים ובדיקות אינטנסיביים במגוון תנאים. במהלך 2017 צפויה להיחשף המשאית הכל-חשמלית השנייה של VDL, שתהיה עם מרכב אחוד וארגז במשקל כולל של 18 טון.