מ.א.ן TGE

TGE – המסחרית של מ.א.ן

מ.א.ן TGE

מ.א.ן TGE

בנובמבר 2015 סיפרנו לכם כאן לראשונה על תוכניות יצרנית המשאיות הגרמנייה מ.א.ן, כיום בבעלות פולקסווגן, להציע רכב מסחרי תחת מיתוג עצמי. כאנקדוטה נציין כי בין השנים 1979-1993 שיווקה מ.א.ן משאיות קלות תחת השם 'סדרה G' שהתבססו על הפולקסווגן LT דאז, אך מדובר היה במשאיות קלות בלבד ולא בכלי רכב מסחריים סגרוים ('ואן'). שיתוף הפעולה בין שתי היצרניות היה אסטרטגי בשעתו, כאשר כיום, כאמור, מ.א.ן שייכת לפולקסווגן.

מ.א.ן TGE

מ.א.ן TGE

ואכן, כצפוי, זמן קצר לאחר חשיפת פולקסווגן קראפטר החדש חושפת מ.א.ן את גרסתה לנושא, תחת השם מ.א.ן TGE. למעשה, מדובר ברכב זהה למעט חזית ולוגו שונים ועוד אי אלו נגיעות עיצוביות קלות בפנים הרכב. עבור מ.א.ן מדובר בהשלמה ההיצע הרחב של כלי הרכב המסחריים אותם היא מייצרת, שעד כה החלו בקטגוריות המשקל של 7.5 טון. עם הוספת המ.א.ן TGE להיצע יוכל לקוח מ.א.ן להישאר לקוח של החברה גם כשיידרש לכלי רכב מסחריים קלים יותר; מ.א.ן TGE – בדיוק כמו הפולקסווגן קראפטר – מכסה את קטגוריית המשקל של 3.0-5.5 טון. הוא יוצע בתצורת ואן סגור, חד קבינה או דאבל-קבינה עם שלדה חשופה כבסיס, עם ארגז פתוח, שני אורכי בסיס גלגלים, שלושה אורכי מרכב שונים ושלושה גבהים שונים לבחירה.

מ.א.ן TGE

מ.א.ן TGE

בדומה לקראפטר ישרת גם במ.א.ן TGE מנוע טורבו-דיזל 4-צילינדרי מתקדם בנפח 2.0 ליטר עם מגדש אחד או שניים בטווח ההספק שבין 102-177 כ"ס. גם ה-TGE יוצע עם אפשרות בחירה בין הנעה קדמית, אחורית או כפולה, תיבת הילוכים ידנית עם 6 מהירויות או אוטומטית עם 8 הילוכים, כאופציה.
מ.א.ן TGE ייוצר לצד פולקסווגן קראפטר במפעל פולקסווגן בפולין. במ.א.ן מכוונים בעיקר אל שוק ההפצה והבניין/תשתיות. הייצור יחל באפריל 2017 והשיווק באירופה יחל בסתיו הבא, בעוד כשנה. מיבואנית מ.א.ן לארץ, חברת 'מכשירי תנועה', נמסר לנו כי ייבוא ה-TGE החדשה נשקל בהחלט בחיוב, אך עדיין מוקדם לדעת תמחור, מועדי תחילת הייבוא והשיווק אצלנו.

מ.א.ן TGE

מ.א.ן TGE