פולקסווגן e-Crafter

פולקסווגן קראפטר חשמלי (וידאו)

פולקסווגן e-Crafter

פולקסווגן e-Crafter

פולקסווגן מפתיעה עם גרסה כל-חשמלית של הקראפטר, זמן קצר לאחר חשיפת הרכב המסחרי החדש. אמנם זה לא היה סוד שבכוונת פולקסווגן להציע גרסה חשמלית של המסחרית הגדולה החדשה – הראשונה פרי פיתוח עצמי מאז הפסקת השת"פ עם פולקסווגן בתחום זה – ובכירי הקונצרן אף הכריזו על כוונה זו, אך מפתיעה המהירות בה נראה גרסה חשמלית למסחרית החדשה; בכוונת פולקסווגן להתחיל בייצור המסחרי של גרסה חשמלית לקראפטר כבר במהלך החודשים הקרובים, כאשר המסירות הראשונות ללקוחות תתרחשנה עוד במהלך שנת 2017.
כמו יתר המסחריות החשמליות בשוק כך פונה גם פולקסווגן קראפטר החשמלית – בשלב זה תחת השם e-Crafter – לשוק ההובלות, החלוקה, השירות המוניציפלי ועוד הפועלים במרכזי ערים ואיזורים מיושבים בצפיפות בהם אסורה הכניסה לרכב ממונע במנועי בנזין או דיזל. ה-e-Crafter היא מסחרית גדולה: הרוחב המינימלי בתא המטען הוא 138 ס"מ – בין בתי הגלגלים האחוריים, אורך ההטענה המרבי (בגרסאות הארוכות) הוא כמעט 486 ס"מ, גובה ההטענה מגיע עד ל-196 ס"מ (בגרסאות הגג המוגבה) וסך נפח ההטענה המרבי עומד על 11.3 מ"ק. המשקל הכולל המותר מגיע ל-4.2 טון כאשר משקל המטען המקסימלי הוא קצת יותר מ-1.7 טון. עם כל אלו מסוגל הפולקסווגן e-Crafter להגיע למהירות מרבית של 80 קמ"ש, מה שמספיק לתנועה יעילה ובטוחה הן בכבישים בין עירוניים (שאינם מהירים) וכמובן – בתוככי העיר ופרבריה.

פולקסווגן e-Crafter

פולקסווגן e-Crafter

המנוע ניזון מצבר סוללות נטענות והוא מספק 100 קילו-ואט, שהם כ-136 כ"ס. הסוללות – סה"כ 312 יחידות נפרדות – ערוכות כמשטח מלבני המותקן ברצפת הרכב, באופן שאינו גוזל מנפח המטען ואף תורם ליציבות בשל מרכז הכובד הנמוך. מערכת טעינה מתקדמת מאפשרת טעינת 80% מנפח הסוללות ממצב ריק תוך 45 דקות בלבד. טעינה מלאה מאפשרת נסיעה רציפה של עד למעלה מ-200 ק"מ, תלוי כמובן בסוג ואופי הנסיעה ובמשקל המטען.