איווקו מאמינה בגז

Iveco Stralis NP

Iveco Stralis NP

המירוץ אחר החיסכון בעולם הרכב הכבד אינה עוצר לרגע. מבין מגוון השיטות והדרכים למציאת הנוסחה היעילה והמתאימה ביותר להורדת הוצאות הדלק במשאיות המודרניות, נמצאת גם שיטת הזנת המנועים באמצעות גז נוזלי. מבין היצרניות המאמינות בשיטה זו איווקו היא בהחלט אחת המובילות והבולטות.
כראיה הושקה זה עתה, במסגרת תערוכת הרכב הכבד בהאנובר, גרמניה, המשאית החדשה איווקו סטרליס NP. מדובר במשאית בתצורת סוס גורר המיועדת לנסיעות ארוכות-טווח, המצוידת במנוע FPT מתקדם שהוסב לצרוך גז נוזלי במקום סולר, והמייצר 400 כ"ס. המנוע החדש מציע נתון מומנט מרבי מרשים העומד על קצת יותר מ-173 קג"מ – נתון שלא יבייש מנוע דיזל מתקדם מקביל בהספקו.

Iveco Stralis NP

Iveco Stralis NP

לא מדובר באב טיפוס או בדגם ניסיוני, אלא במשאית מוכנה לשיווק וייצור המוניים שמכירותיה כבר החלו. באיווקו טוענים כי הסטרליס NP (מלשון Natural Power) היא המשאית הראשונה בשוק המיועדת להובלות ארוכות טווח והמונעת באמצעות מנוע גז נוזלי. איווקו סטרליס NP היא מעין גרסה סדרתית ובשלה יותר לאיווקו סטרליס LNG ששווקה במספרים קטנים ללקוחות נבחרים, כחלק מהליך הפיתוח של משאית מונעת בגז של איווקו; אנשי היצרנית טוענים כי האיווקו סטרליס NP החדשה מציעה חיסכון של 3% בעלויות התחזוקה וצריכת הדלק ביחס לסטרליס LNG.