Hennessey Performance Ford Velociraptor 6x6

6 גלגלים ו-600 כ"ס …בטנדר?

Hennessey Performance Ford Velociraptor 6x6

Hennessey Performance Ford Velociraptor 6×6

מאז 2009 מייצרת פורד ארה"ב, באמצעות חטיבת הביצועים שלה SVT, את הראפטור – גרסה (מאוד) משופרת של הטנדר פורד F150 הקרובה יותר במבנה ובקונספט לטנדרים המשמשים למירוצי מדבר מאשר לאלו העוסקים בהובלת טובין וחבילות קש. מדי שנה מושק הראפטור (Raptor) העדכני, עם עוד קצת כוח, עוד קצת ביצועים ותמיד עם העיצוב הכוחני והקרבי המאפיין.
Hennessey Performance מטקסס נוסדה ב-1991 והפכה מאז לאחת מחברות שיפורי הרכב הנודעות בארה"ב, אם לא בעולם כולו, עם התמחות במכוניות ובטנדרים מתוצרת פורד, כאשר במקביל אף פיתחה מכונית-על ספורטיבית בשם Venom שהנה המכונית המורשית לתנועה על כביש ציבורי המהירה אי פעם (מעל ל-430 קמ"ש!). הנסי מציעה מאז שפורד מייצרים את הראפטור חבילות שיפורים ואף מכוניות מוגמרות על בסיס הראפטור, במטרה להעלות עוד את רף ההספק והביצועים. זה עתה חושפת Hennessey Performance את גרסתה לפורד ראפטור האולטימטיבי תחת השם VelociRaptor 6X6 – שם המהווה שילוב בין דינוזאור טורף להינע 6×6. במילים אחרות: הטנדר האגרסיבי, קרבי וחזק מלכתחילה (411 כ"ס) הופך בידי אנשי Hennessey Performance למפלצת אמיתית, עם שישה גלגלים מונעים ולמעלה מ-600 כ"ס!

Hennessey Performance Ford Velociraptor 6x6

Hennessey Performance Ford Velociraptor 6×6

אנשי הסדנה בונים את ה-VelociRaptor 6X6 על בסיס פורד ראפטור סדרתי כאשר עיקר המלאכה היא הארכת החלק האחורי והוספת סרן שלישי מונע וכמובן – שיפורים מקיפים במנוע עד לכדי העלאת ההספק ליותר מ-600 כ"ס. כמובן שהטיפול כולל גם קוסמטיקה חדשה ורענון מבחוץ ומבפנים ורשיימה ארוכה של תוספות מיוחדות, לפי גחמות (ותקציב) הלקוח. התקציב, אגב, לא אמור להיות משהו שיטריד את הלקוח האופייני למפלצת משושת הגלגלים הזו, שכן בהנסי דורשים החל בכ-300,000$ עבור ה-VelociRaptor 6X6 – מחיר הכולל את הראפטור הסטנדרטי. בהנסי ישמחו גם להסבת הראפטור הסטנדרטי שלכם ל-VelociRaptor 6X6 אך כאן לא צוין מחיר הטרנספורמציה.
אנשי הנסי לא מספקים נתוני ביצועים ויכולות עבור הטנדר המוסב והמשופר פרי פיתוחם, אך שימוש בצמיגי 20" קרביים לשטח, נעילות רוחביות, מתלים משופרים ומתכווננים, מיגונים סביב ובגחון ועוד יותר ממרמזים כי מדובר במפלצת לא רק במראה, אלא ככל הנראה גם ביכולות ובביצועים. אז בשורה התחתונה, מי שמחפש טנדר-על שלא רק יודע להגיע לכל מקום, אלא גם לעשות זאת מהר מכל רכב אחר – מומלץ לו לבדוק את הרעיון של Hennessey Performance לנושא…