משאית חשמלית מרצדס Urban eTruck

החזון החשמלי של מרצדס

משאית חשמלית מרצדס Urban eTruck

משאית חשמלית מרצדס Urban eTruck

מרצדס חושפת את משאית הקונספט העתידנית Urban eTruck – משאית חלוקה חשמלית במשקל כולל של כ-26 טון, הנשענת על 3 סרנים והמצוידת בצמד מנועים חשמליים מתקדמים. ה-Urban eTruck מוזנת על ידי 3 קבוצות של סוללות נטענות המעניקות לה טווח נסיעה של עד 200 ק"מ בין טעינות. מדובר בנתון מרשים לנוכח היותה של משאית התצוגה בתצורת הובלה בקירור, מה שדורש לא מעט חשמל, מעבר לכוח הנדרש לתנועה. כל מערכות הסוללות מתוכננות לאגור חשמל הנוצר בעת תהליך הבלימה של המשאית, קרי: במהלך הנסיעה הן נטענות חלקית.
מרצדס מודיעה כי המשאית תוכננה להכיל 2, 3 או 4 קבוצות של סוללות, בהתאם לאופי השימוש: עם 2 קבוצות של סוללות קטן טווח הנסיעה, אך יכולת ההטענה גדלה. עם 4 קבוצות של סוללות גדל טווח הנסיעה בין הטעינות, על חשבון יכולת הנשיאה.

משאית חשמלית מרצדס Urban eTruck

משאית חשמלית מרצדס Urban eTruck

ההינע מתבצע באמצעות צמד מנועים חשמליים תלת-פאזיים מתקדמים – אחד בכל צד – המציעים כל אחד כ-170 כ"ס (כ-340 כ"ס בסה"כ).
למעשה מהווה משאית הקונספט המרהיבה תצוגת יכולות שנועדה בעיקר להציג את הטכנולוגיה המתקדמת אליה הגיעה דיימלר – יצרנית המשאיות והרכב המסחרי הגדולה בעולם – בתחום מערכות העזר, הבטיחות וההינע החשמלי. בפועל מתקבל מבט על משאית העתיד של מרצדס, זו שתגיע אל הכבישים בעוד כעשור. למשאית מערכת שליטה אוטונומית שלמעשה יודעת לקחת מידי הנהג את המושכות ולהוביל את המשאית למחוז חפצה בדרך היעילה, המהירה והמתאימה ביותר. המערכת מחוברת למערכות ניווט, שמירת מרחק, רמזורים, סקירת מצב התנועה ועוד, ודואגת להוביל את המשאית בתנאים הטובים ביותר האפשריים על סמך תנאי הדרך. המערכת היא דינאמית ומשדרת נתונים בכל רגע נתון אל מרכז השליטה, כאשר משם ניתן לכייל מחדש את ביצועי המשאית, הציר, מהירות הנסיעה ועוד. במקביל מעבירה המערכת נתונים טכניים אודות המשאית ומתריעה על קרבה למועד טיפולים, הצורך להטעין מחדש או כל תקלה שהיא. המפעיל יכול לבחור בין 3 מצבי עבודה, על פי התנאים והדרישות: חסכוני, רגיל ו'כוח'.

משאית חשמלית מרצדס Urban eTruck

משאית חשמלית מרצדס Urban eTruck

פנים הקבינה אינו מעוצב כחללית דמיונית אלא כמשהו ריאליסטי ובן זמננו, עם יותר מרמז לגבי מראה קבינת הגרסה הסדרתית העתידית של המשאית; מרכז המידע והשליטה מתנקז את מסך מגע גדול (12.3") דרכו מתקבל כל המידע החשוב ובאמצעותו ניתן גם לשלוט ולכייל את רוב המערכות. המשאית כוללת כמובן מערכת ניווט מתקדמת המציגה – על פי דרישה – גם תמונה בתלת מימד. המערכת משולבת עם מערכות השליטה והבקרה בחברה אליה שייכת המשאית, ודואגת לסנכרן את הנתיב, המהירות, זמני היציאה ועוד בהתחשב ביתר כלי הרכב הפועלים מטעם החברה המשלחת, ובתיאום מולם במטרה להציע יעילות מרבית.
כאמור, המרצדס Urban eTruck עוד רחוקה מייצור סדרתי, כאשר החברה מודיעה כי זה יתרחש ללא ספק, אך במהלך העשור הבא, קרי: החל משנת 2020.

משאית חשמלית מרצדס Urban eTruck

משאית חשמלית מרצדס Urban eTruck