אוטובוס טויוטה המונע באמצעות תא דלק

אוטובוס תא דלק לטויוטה

אוטובוס טויוטה המונע באמצעות תא דלק

אוטובוס טויוטה המונע באמצעות תא דלק

טויוטה הודיעה על תחילת מכירת אוטובוסים חשמליים על בסיס טכנולוגיית 'תא דלק'. מדובר במסירת כלים ראשונים כבר בתחילת 2017 כאשר מסתבר שהאוטובוסים החדשים כבר סיימו תקופת בחינה וניסוי ארוכה ומתישה אותה עברו בחשאי. עריית טוקיו הודיעה כבר במקביל כי רכשה 2 אוטובוסים (המשווקים תחת השם Toyota FC Bus) שיפעלו בקווים קבועים בכרך העצום. בטויוטה מדווחים עוד כי עד לתחילת פתיחת אולימפיאדת משחקי החורף ב-2020, יפעלו במטרופולין של טוקיו למעלה מ-10 אוטובוסים נוספים מדגם זה.
טכנולוגיית השימוש בתא דלק ברכב כוללת מערכת המייצרת חשמל המניע מנועים חשמליים. זאת אומרת: הרכב הוא חשמלי כאשר מקור החשמל מגיע ממעין מצבר 'פתוח' או תא, המייצר חשמל באמצעות המרת אנרגיה כימית לזרם חשמלי. אלקטרוליט 'מעורר' יוצר את הראקציה המבוקשת בין דלק (שיכול להיות מסוגים שונים) לבין חומר מחמצן – שגם יכול להיות מסוגים שונים. היתרון הגדול בשיטת ייצור אנרגיה זו הוא – מעבר ליתרונות מובנים של כל מנוע והינע חשמליים – הוא ביכולת לפעול ללא הגבלת זמן, כל אימת שדלק מגיע למערכת. מצבר חשמלי נטען, למשל, מוגבל בכמות החשמל אותה הוא יכול להנפיק, ולכן דורש הפסקות ארוכות לטובת טעינה מחדש. כמובן שכלי רכב אלו לא פולטים מזהמים.

אוטובוס טויוטה המונע באמצעות תא דלק

אוטובוס טויוטה המונע באמצעות תא דלק

בטויוטה מאותתים עם השקת האוטובוסים החדשים על אמונתם בטכנולוגיית תא הדלק כחלופה בעתיד הקרוב למנועי הבעירה הפנימית המוכרים לנו, המתאפיינים בצריכת דלק גבוהה יחסית ובפליטת מזהמים לאוויר. בחברה מציינים עוד כי אוטובוס כזה יכול לפעול זמן רב ללא תלות במערכת החשמל הציבורית, כך שבמצבי אסון מדובר בסוג של תחבורה היכולה להמשיך ולפעול. בנוסף, יחידת ההנעה מהווה מעין ספק כוח וחשמל, וניתן להשתמש בה – בשעת חירום – כמקור לחשמל, עד כדי חיבור למבנה או בית כסוג של גנרטור.