טנדר ראם Rebel TRX קונספט

זה יהיה הטנדר החזק בעולם? (וידאו)

טנדר ראם Rebel TRX קונספט

טנדר ראם Rebel TRX קונספט

חטיבת RAM בקרייזלר, אגף הטנדרים והרכב המסחרי שהיה בעבר תחת המותג דודג', חושפת טנדר מפלצתי בשם Rebel TRX. אמנם מדובר עדיין ברכב תצוגה, קרי: הוא עוד לא בייצור סדרתי, אבל ברור למדי שזה עניין של זמן עד שהמוצר המוגמר יגיע אל אולמות התצוגה, על נתוניו הטכניים והביצועים שומטי הלסתות. לפני המספרים, נשאלת השאלה המתבקשת, והי" למה, לעזאזל? למה זה טוב ומי צריך טנדר עם ביצועים של רכב מירוץ מדברי ופוזה של "אל תתחיל איתי" כה בוטה ובולטת? מסתבר שיש "אשם" ברור, ושמו פורד ראפטור. גרסת השרירים והביצועים של הטנדר הנמכר בעולם – פורד F150 – הפכה לסיפור הצלחה, הן בנתוני המכירות אך לא פחות מכך בתרומה לתדמית של פורד. למעשה רחוק הראפטור מפורד F150 סטנדרטי, עליו הוא מתבסס, הרבה יותר מאשר הוא קרוב אליו, הן במעטפת והן בקרביים.

טנדר ראם Rebel TRX קונספט

טנדר ראם Rebel TRX קונספט

כמעט כל חלק ברכב הוחלף במשופר ובמחוזק, כולל המנוע על 450 כוחות הסוס המרשימים שלו, ולאחר כיול והתאמה מקיפים מוצע טנדר שגם נראה אגרסיבי במיוחד, וגם מסוגל לטוס במהירויות דמיוניות בשבילי מדבר משובשים, לקפוץ באוויר ובכלל – להיות הטנדר הכי בריון בשכונה.
אז זהו, זה היה עד כה. ראם חושפת בטקסס את מכונית התצוגה Rebel TRX כאשר 2 עובדות ברורות: הראשונה היא בזהות המטרה; ברור שלפורד ראפטור נדרש מתחרה, וראם החליטו לעלות על אותו הגל. השנייה היא בכך שבקרוב נראה משהו דומה עד כמעט זהות המוצע למכירה באופן סדרתי. במילים אחרות: נראה כי ימי שלטון היחיד של פורד ראפטור הסתיימו. המתחרה החדש לא נראה פראייר בכלל, בלשון המעטה, ולתחושת רבים נראה כי הופעתו הריצה לא מעט בכירים בפורד אל שולח השרטוטים, לחשב מסלול מחדש.
ראם רבל (Rebel) TRX הוא בהחלט מפלצת, וככזה הוא הטנדר החזק אי פעם מתוצרת ראם/דודג'. מנוע ה-HEMI (חטיבת שיפורי המנועים בקרייזלר) בתצורת V8 כמובן, בנפח 6.2 ליטר ועם מגדש-על מנפיק 575 כ"ס חסרי תחרות בסגמנט – …ו-125 כ"ס יותר מלראפטור! הכוח מועבר אל 4 הגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית בעלת 8 מהירויות ותיבת העברה 44-45 מתוצרת BorgWarner. לתיבה אפשרות בחירה מבין 4 מצבים: רגיל, שלג ורטיבות, שטח ו-Baja שהוא בעצם כיול לטובת מירוצי מדבר, למי שמחפש את זה בדיוק בטנדר שלו… אנשי ראם מצהירים כי בעת תכנון ה-Rebel TRX נלקחה בחשבון מהירות מרבית של עד 160 קמ"ש – בשטח! זו היתה אחת הסיבות להרחבת השלדה בכ-10 ס"מ ביחס ל-RAM 1500 סטנדרטי. צמיגי שטח ענקיים מתוצרת Toyo, בקוטר כולל של 94 ס"מ (37") נתונים בתוך בית גלגלים מוגדלים ביחס למקור, לאפשר מהלך גלגל של עד 33 ס"מ.

טנדר ראם Rebel TRX קונספט

טנדר ראם Rebel TRX קונספט

כמובן שבכל פינה בה ניתן היה בוצעו חיזוקים ושיפורים, בכלל זה החלפת המתלים, בולמי הזעזועים, מערכת הבלמים ועוד. גם קוסמטית – כפי שקל לראות – לא נחסכו מאמצים, במטרה להבהיר לכל מתבונן כי מדובר ב'ראם' שונה במקצת.
בקרייזלר לא פרטו או חשפו באופן רשמי מהן התוכניות לגבי הראם Rebel TRX, המוגדר כאמור כרכל תצוגה, אך ברור ונרמז כי מדובר בשלב אחד לפני השקת גרסה סדרתית. לפורד יש בהחלט סיבה לדאגה…