טנדר מרצדס G300 CDi

הקשוח מכולם

טנדר מרצדס G300 CDi

טנדר מרצדס G300 CDi

מרצדס בנץ משיקה באוסטרליה, עבור השוק המקומי בשלב זה, גרסת טנדר קשוחה במיוחד של רכב השטח G-Wagon, מרכבי השטח הידועים בעולם והמשתייכים לטובים בתחום. הטנדר מתבסס ומשויך לסדרת רכבי העבודה הקשוחים תחת סדרה G המכונה G-Professional, סדרה המיוצרת עבור גופים מקצועיים, ראשויות, צבאות וכל מי שנדרש לרכב קשוח ובסיסי, רב יכולות בשטח. יש לציין כי צבא אוסטרליה כבר מצויד באי-אלו גרסאות המתבססות על מרצדס G-Wagon, בכלל זה גרסת טנדר ספרטנית.

טנדר מרצדס G300 CDi

טנדר מרצדס G300 CDi

במרצדס מציעים את הטנדר הקשוח כאלטרנטיבה (יקרה) לטנדרים כפולי ההנעה השולטים בענף רכבי העבודה בתת היבשת. על פניו מציע הטנדר מפרט מרשים ומבטיח יכולות וקשיחות חסרות תחרות. הדגם מכונה G300 CDI והוא מונע באמצעות מנוע מרצדס 3.0 ליטרים מתקדם, טורבו-דיזל בתצורת V6 המייצר 184 כ"ס מרביים, ומומנט מרשים של כ-41 קג"מ בטווח הסל"ד שבין 1,600 ל-2,000. הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית עם 5 הילוכים כסטנדרט, וכמובן יחס העברה גבוה ונמוך לבחירה. ההינע הכפול הוא קבוע, כאשר ניתן לנעול – יחד ולחוד – את כל הדיפרנציאלים – קדמי, מרכזי ואחורי. הן מלפנים והן מאחור מדובר בסרנים חיים הנשענים על קפיצי סליל. תצורה זו מאפשרת העמסת מטען רב מבלי שמרווח הגחון המינימלי ישתנה. בסיס הגלגלים הארוך – 340 ס"מ – והמרכב הכולל קבינה עם שורת מושבים אחת, מאפשרים התקנת ארגז גדול שאורכו כאן עומד על 240 ס"מ.

טנדר מרצדס G300 CDi

טנדר מרצדס G300 CDi

רשימת האבזור הסטנדרטי מרשימה, וכוללת רובה ככולה מערכות עזר ושיפורים לטובת 'תכל'ס' יכולות בשטח; בין היתר מוצעת כאן מערכת בקרת לחצי אוויר, המתריעה עם כל ירידה בלחץ האוויר. מיגוני צינורות מאסיביים בחזית הם חובה ברכבי השטח באוסטרליה, בעיקר בשל סכנת ההתנגשות בקנגורו שמהירות גבוהה יכולה להיות קטלנית. הגלגלים כוללים חישוק 16" המאפשרים בין היתר מרווח גחון מינימאלי של 24.5 ס"מ. חופת המנוע תוכננה לעמוד במשקל של עד 100 ק"ג בדריכה, כך שניתן לעמוד עליה ללא חשש בעת הצורך. לרכב שפע ווי גרירה ונקודות עיגון מחוזקים המאפשרים הן קשירת מטען והן חיבור רצועות או כבלים לצורך חילוץ או גרירה. כושר הגרירה, אגב, עומד על יותר מ-2.2 טון וכושר ההעמסה הכולל הוא כ-2.0 טון. שנורקל המאפשר כניסת אוויר מגבוה, לטובת צליחת מכשולי מים הוא גם כן סטנדרט בדגם זה, כמו גם 2 מצברי 12V. מערכות הבטיחות כוללות מגבר עוצמת בלימה אלקטרוני, מערכת עזר לבלימה ו-ABS הניתנים כולם לחיבור וניתוק בלחיצת כפתור, לפי הצורך. קהל היעד העיקרי הם חקלאים, קבלנים הפועלים בשטח ופקחים.

טנדר מרצדס G300 CDi

טנדר מרצדס G300 CDi