Nikola Zero

מכת חשמל בשטח

Nikola Zero

Nikola Zero

ניקולא האמריקאית (Nikola), החברה העומדת מאחורי מיזם המשאיות החשמליות Nikola One ו-Nikola Two ממשיכה עם הצהרות הכוונות היומרניות שלה ומפתיעה עם רכב חשמלי נוסף אותו השיקה – ה-Nikola Zero. מדובר הפעם ברכב פנאי/עבודה בתצורת UTV (קיצור של utility task vehicle) שיוצע בגרסת 2 או 4 מושבים, הינע כפול ומקום למטען בארגז פתוח מאחור.

Nikola Zero

Nikola Zero

מדובר בקונספט מוכר וההולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות, אבל מה שפחות מוכר ומקובל הם המספרים; ה-Nikola Zero מציג נתונים וביצועים שאינם מוכרים בסגמנט – ובפער ניכר – עד כדי הרהור בדבר אמינותם; 4 מנועים חשמליים – אחד לכל גלגל – מייצרים יחד 388 קילו-ואט, שהם כ-520 כ"ס. המומנט הקבוע עומד על כמעט 66 קג"מ…עם משקל עצמי של כ-860 ק"ג (לגרסה הארוכה) מבטיחים בניקולא האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-3.0 שניות. אלו נתונים שיביישו לא מעט מכוניות על.

Nikola Zero

Nikola Zero

נפח הסוללות הוא 72 kWh וטווח הנסיעה בין טעינות מתיימר לעמוד על 160-320 ק"מ, תלוי באופי השימוש. בניקולא טוענים כי זמן הטעינה של המצברים ממצב ריק למצב מלא לגמרי יארך 7 שעות; כאופציה מוצעת ערכת הטענה מהירה איתה זמן זה יתקצר לכדי שעתיים בלבד. מבנה השלדה והמרכב דומים למקובל בסגמנט, ובכלל זה מתלי עצמות עצה כפולות סביב, בולמי זעזועים מתכווננים ונתון מרווח גחון מכובד העומד כאן על כ-37 ס"מ. כחריג יוצע ה-Nikola Zero עם אופציה להיגוי אחורי בנוסף לקדמי, לטובת יכולת ניידות במקומות צפופים או עם עבירות קשה יותר. סביבת הנהג כוללת שני צגים דיגיטליים גדולים (7") ובורר מצבי הנסיעה הוא כפתור עגול הממוקם באמצע לוח המחוונים.

Nikola Zero

Nikola Zero

בניקולא כבר מקבלים הזמנות לגרסת ה-4-מושבים לה תג מחיר המתחיל ב-37,000$ – כ-10,000$ יותר מרכבי ה-Side by Side ה-4-מושביים המוצעים בשוק כיום. כלים ראשונים יימסרו ללקוחות "במהלך 2017", מבלי לציין תאריך. בהמשך השנה תצטרף להיצע גם גרסת ה-2 מושבים שמן הסתם תוצע במחיר נמוך יותר.

Nikola Zero

Nikola Zero