משאית Mack גרניט להובלת בטון

דיאטה נוסח Mack

משאית Mack גרניט להובלת בטון

משאית Mack גרניט להובלת בטון

יצרנית המשאיות האמריקאית מאק (Mack) משיקה גרסה מיוחדת של משאיות הגרניט (Granite) עבור שוק הובלת הבטון. המשאית החדשה מוצעת כבסיס למערבל בטון על הדרישות הייחודיות לכך, עם דגש על חיסכון במשקל העצמי במטרה לאפשר – במסגרת המשקל הכולל המותר – להוביל יותר בטון בכל נסיעה, על חשבון משקל המשאית; במאק מבססים גרסה מיוחדת זו על משאיות מוכרות מסדרה גרניט שמשמשות אף הן להובלת בטון, אך לאחר טיפול ברוב המכלולים, השלדה והמרכב, במטרה להוריד את המשקל ככל הניתן.
מאק גרניט החדשה כבסיס למערבל בטון מצויידת במנוע מאק MP7 בנפח 11 ליטרים בקירוב, המייצר 425 כ"ס. מנוע זה קל ב-23 ק"ג ביחס למנוע ששירת בדגם הקודם ומתיימר לחסוך ב-2.1% בצריכת הדלק, בממוצע, הודות לשינויים שבוצעו במערכת ההזרקה המשותפת, במחשב ניהול המנוע, במערכת הקירור ובתצורת שסתומי היניקה בראש המנוע. המנוע מעביר את כוחו אל הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים – אף היא מתוצרת מאק – מדגם MP7 לה 14 מהירויות. תיבה זו כוללת הילוכי זחילה והיא קלה ב-68 ק"ג ביחס לתיבות שהוצעו למשאיות דומות מתוצרת מאק עד כה. עוד חיסכון במשקל התקבל באמצעות התקנת מפלט חדש, המתיימר להיות קל מקודמו ב-8.0 ק"ג. למשאית החדשה הכנה להתקנת מערבל מכמה סוגים וגדלים, בין היתר באמצעות יציאת PTO אחורי סטנדרטית ומערכת מחברים ומתאמים אינטגראלית הנקראת BodyLink III.
Mack היא כיום בבעלות וולוו השבדית, שזיכיון ייבואה לארץ נתון בידי חברת מאיר; בשלב זה משאיות מאק אינן מיובאות לארץ