משאית חשמלית מ.א.ן eTruck

העתיד החשמלי של מ.א.ן

משאית חשמלית מ.א.ן eTruck

משאית חשמלית מ.א.ן eTruck

יצרנית המשאיות והרכב המסחרי הגרמנייה מ.א.ן (M.A.N, כיום בבעלות פולקסווגן) חושפת אב טיפוס חשמלי פועל של משאית חלוקה עירונית בקטגוריית ה-26 טון. המשאית הניסיונית מכונה eTruck והיא בתצורת סוס גורר על בסיס משאית סטנדרטית מדגם TGM 4×2. היא פותחה בשיתוף ובתיאום איגוד סוחרים, חברות הפצה ותובלה ומחסנים לוגיסטיים באוסטריה, איגוד המונה 15 מהגופים הגדולים במדינה בתחומם. על פי המתוכנן תיוצרנה עד לסוף שנה זו כמה וכמה משאיות, שתסופקנה ל-9 מתוך 15 החברות המשתייכות לאיגוד לצורך בחינה וניסוי בתנאי אמת. כולן תהיינה על בסיס גרסאות TGM, אך תוצאנה בכמה תצורות מרכב – החל בסוס 4×2 כפי שמצולם בתמונות כאן, עבור בגרסאות 6×2 עם ארגז סטנדרטי ועד לגרסאות עם ארגזי קירור בגדלים שונים, במשקלי עבודה של 12-26 טון.

משאית חשמלית מ.א.ן eTruck

משאית חשמלית מ.א.ן eTruck

במ.א.ן לא מפרטים את מלוא המפרט הטכני, אך מהמידע שפורסם ניתן להבין כי מדובר במנוע אחד הניזון מצבר סוללות נטענות, והממוקם בין הסרנים האחוריים, במקום הדיפרנציאליים המותקנים שם במשאיות סטנדרטיות. מנוע המשאית החשמלית של מ.א.ן מציע בדגם הניסיוני הספק מרשים של 250 קילו-ואט, שהנם שווים לקצת יותר מ-340 כ"ס. שיטת העברת כוח חשמלית זו מיישמת מבנה סטנדרטי ומקובל אצל משאיות כיום, כאשר המשמעות היא שניתן באופן פשוט, קל וזול יחסית להפוך מרכבים ושלדות סטנדרטיות לכאלו המותאמות להינע חשמלי, באמצעות החלפת כמה מכלולים וחלקים (דיפרנציאל ותיבת הילוכים, מיכל דלק שיוחלף במצברים וכיו"ב).

משאית חשמלית מ.א.ן eTruck

משאית חשמלית מ.א.ן eTruck; המנוע ממוקם במקום גל ההינע המרכזי, בין קורות השלדה

במ.א.ן מצהירים כי המשאיות הניסיוניות מהוות חלק מהשלב האחרון בפיתוח משאיות חשמליות אצלה, מהלך שהחל ב-2009, כאשר הכוונה היא להכניס החל משנת 2021 משאיות חשמליות להיצע כמוצר מוגמר וסדרתי. עוד לפני כן, במהלך 2018, תוצג גרסת טרום-ייצור של אוטובוס חשמלי, שיתבסס על טכנולוגיה דומה לזו המיושמת ונבחנת במשאיות דוגמת ה-eTruck כאשר המטרה היא להציע אוטובוס חשמלי סדרתי כבר ב-2019.

משאית חשמלית מ.א.ן eTruck

משאית חשמלית מ.א.ן eTruck; "תדלוק" שונה…