מנוע Navistar A26

מנועי M.A.N למשאיות International

מנוע Navistar A26

מנוע Navistar A26

בסוף 2016 דיווחנו כאן על רכישת קונצרן פולקסווגן נתח מענקית המשאיות והאוטובוסים האמריקאית נאביסטאר (Navistar), החברה האם המחזיקה בין היתר במותג המשאיות המפורסם אינטרנשיונל (International). היה זה חלק מהליך ההתעצמות והגדילה של קונצרן פולקסווגן בתחום הרכב הכבד, הליך שהגיע לשיאו עם רכישת יצרניות המשאיות מ.א.ן הגרמניה וסקניה השבדית.

משאיות אינטרנשיונל

משאיות אינטרנשיונל

פולקסווגן רואה בראש ובראשונה בדיימלר (מרצדס) הגרמנייה – יצרנית הרכב הכבד והמסחרי הגדולה בעולם – אך גם בוולוו השבדית, מתחרות עיקריות. שתי האחרונות פעילות (מאוד) גם בארה"ב (שוק המשאיות הגדול בעולם): וולוו מציעה משאיות תחת שמה בארה"ב (הבנויות ומעוצבות על פי מפרט אמריקאי, כמעט ללא קשר למשאיות וולוו האירופאיות, המוכרות אצלנו) והיא הבעלים של MACK, ודיימלר היא הבעלים של המותגים האמריקאים הידועים Freightliner ו-Western Star. אינטרנשיונל היא עדיין בבעלות Navistar אך כמעט 17% מהחברה כבר בבעלות פולקסווגן, וכאמור – השת"פ בין מותגי שתי החברות כבר החל.

משאית אינטרנשיונל

משאית אינטרנשיונל

לאחר רכישת חבילת המניות של Navistar על ידי פולקסווגן כאמור, מדווחות שתי החברות על השלב הבא בשיתוף הפעולה ביניהן, ועיקרו אספקת מנועים מתוצרת מ.א.ן עבור משאיות אינטרנשיונל. זו האחרונה נזקקה למנועים חדשים ומתקדמים מהארסנל הקיים לרשותה כיום עבור דור המשאיות העדכני והעתידי שלה, ומן המפורסמות הוא שפיתוח מנוע הוא מהמשימות היקרות והתובעניות ביותר עבור יצרניות הרכב כיום. אם נוסיף על כך שמ.א.ן נחשבת מומחית מובילה בעולם בייצור מנועים, עם המון ניסיון הן לאורך השנים והן עם מגוון רחב של סוגי מנועים לתעשייה (רכב כבד, צמ"ה, מיכון חקלאי, גנרטורים, אוניות ועוד), הרי שהשידוך הופך לטבעי. המנוע החדש ממותג אמנם כמנוע אינטרנשיונל – שם הדגם International A26 – אך מתחת ללוגו מדובר במנוע מ.א.ן עדכני ומתקדם. הנפח הוא 12.4 ליטר המחולקים לשישה צילינדרים בטור וההתאמות הנדרשות לשוק האמריקאי בוצעו על ידי צוותים משותפים לאנשי הפיתוח במ.א.ן ובאינטרנשיונל. כבסיס נלקח מנוע מ.א.ן מוכח מדגם D26 ובתצורתו החדשה הוא מציע עד 475 כ"ס. אלו נתונים המאפיינים ממוצע של מנועי ה-15 ליטר המקובלים במשאיות האמריקאיות כיום, כאשר במקביל מובטח נתון משקל נמוך משמעותית, של 270-320 ק"ג בממוצע! משקל המנוע עומד על כ-1,040 ק"ג בלבד. עוד מובטחים עם המנוע החדש צריכת דלק נמוכה משמעותית בהשוואה למנועים מקבילים – כ-5% בממוצע – ופעולה שקטה משמעותית, עם פחות ויברציות. המנועים החדשים יוצעו מעתה בכל משאיות הכביש הגדולות של אינטרנשיונל