איור ראשון: משאית חשמלית טסלה

המשאית של טסלה בדרך (וידאו)

אלון מאסק

אלון מאסק, יו"ר ומייסד טסלה

אלון מאסק, יו"ר ונשיא יצרנית המכוניות החשמליות טסלה (Tesla) הודיע באמצעות הרשת החברתית המקוונת טוויטר על תוכניות להשקת משאית כל-חשמלית כבר השנה, במהלך ספטמבר. מדובר בהפתעה שכן ידוע היה על תוכניות טסלה להיכנס לתחום הרכב המסחרי והכבד, אך איש לא ציפה שזה יקרה כה מוקדם, ולמעשה ללא כל מידע מקדים או פרטים טכניים שדלפו.
אלון מאסק, המרבה להשתמש בטוויטר להעברת מסרים ומידע, הודיע כבר במהלך השנה הקודמת (2016) על מהלך בחינות ובדיקות שנעשים בחברה לאב-טיפוס של משאית חשמלית, אך מעבר לכך לא נמסרו פרטים נוספים ולמרבה ההפתעה לא דלפו במקביל תמונות, איורים או מפרטים טכניים כלשהם. רק לקראת סוף 2016 אישר מאסק רשמית (דרך הטוויטר, אם תהיתם…) את עצם העבודה על פרויקט ה'סמי טריילר החשמלי' ועל הכוונה להשיק מוצר כזה על ידי החברה. "המשאית החשמלית של טסלה תציע ירידה דרמטית בעלויות התפעול והשינוע ליחידת משקל ומרחק ביחס למוכר לנו כיום" הודיע מאסק זה עתה, במקביל לשחרור איור ראשון של המשאית. "המשאית החשמלית העתידית שלנו תציע גם רמת בטיחות חסרת תקדים והנאה אמיתית בהפעלתה", הוא מבטיח עוד, ובהחלט מעלה את רף הציפיות. לצערנו מעבר להודעה על עצם הפיתוח והכוונה להשיק משאית חשמלית לא נמסר כל פרט טכני נוסף על הפרויקט, וככל הנראה נאלץ להמתין בכדי לדעת הכל על המשאית החשמלית עוד מספר חודשים.

איור ראשון: משאית חשמלית טסלה

איור ראשון: משאית חשמלית טסלה

אם אכן תושק משאית מוגמרת ומוכנה לייצור עוד השנה, תעקוף טסלה בפער משמעותי את פרוייקט המשאית החשמלית היומרני של חברת ניקולה, עליו כבר סיפרנו לכם.
לא פחות מעורר עניין וסקרנות הוא פרוייקט הטנדר החשמלי של טסלה, עליו גם דובר בעבר ואף הוצג איור ראשוני שלו. הרבה מעבר לכך לא פורסם, אך יחד עם ההודעה בדבר המשאית החשמלית המתוכננת הזכיר מאסק גם את הטנדר החשמלי המיועד, אך הודיע כי "זה יקח שנה וחצי עד שנתיים נוספות, מהיום".