חידושים בשירות מוניציפלי

מומחית כלי הרכב התפעוליים, נושאי הכלים והציוד המקצועי לשימוש מוניציפלי הגרמנייה Hako משיקה את חידושי 2017 במסגרת תערוכת הציוד והשירות המוניציפלי הגדולה demopark 2017 בגרמניה. Hako מתמחית במגוון רחב מאוד של כלי רכב קומפקטיים לשימוש מקצועי-מוניציפלי בעיקרו, היצע רחב מאוד של ציוד נלווה, נגרר ומתחבר ואופציות כמעט אינסופיות להתאמה אישית וספציפית של הציוד בהתאם לצורכי הלקוח.
במסגרת התערוכה דנן חשפה החברה מספר חידושים, כדלקמן;

Citymaster 1250plus

Citymaster 1250plus

סדרת כלי הרכב התפעוליים למשימות ניקוי, טיאוט ושאיבה Citymaster מתרחבת עם הוספת שתי גרסאות חדשות להיצע: Citymaster 1250plus ו-Citymaster 2200. ה-Citymaster 1250plus מתבסס על ה-Citymaster 1250 הוותיק, אך כולל שורה של שיפורים ועדכונים, בראשם קבינה מעודכנת, עם יחידות מושב, אמצעי תפעול, יחידת הגה וקונסולה מרכזית ודיפונים חדשים. דגמי סדרה זו תוכננו לעבודה במקומות צרים במיוחד, ולפיכך מוצעים עם היגוי פירקי או היגוי כפול, בהתאם לגרסה. בין היתר מוצעת בגרסה זו אופציה לתפעול רוב מערכות הרכב והציוד המחובר אליו ביד אחת, באמצעות 'ג'וי-סטיק' חדש. מערכת יניקת הגזם/עלים/לכלוך חדשה אף היא, ומבטיחה פעולה שקטה יותר הודות למערכת יניקה חדשה. יחד עם צמיגים חדשים – רכים יותר והמרעישים פחות בעת הנסיעה – מובטח כלי רכב לניקיון רחובות שקט יותר משמעותית ביחס לדגמים קודמים, ובמקביל – נוח ונעים יותר לעבודה עבור המפעיל.

Citymaster 2200

Citymaster 2200

Citymaster 2200 היא הגרסה החזקה יותר של רכב הטיאוט מבית היצרנית. דגם זה מיועד לעבודות ניקוי, טיאוט, פינו שלג, פיזור מלח ועוד מגוון עבודות מוניציפליות בעומס גדול יותר ביחס לדגמים הקטנים יותר בהיצע. דגם זה מוצע עם עד 3 מערכות טיאוט ובמסגרת החידושים שהוצגו דווח על מנגנון חיבור וניתוק מהירים חדש, המאפשר החלפת ציוד מתחבר מהירה יותר, קלה ונוחה יותר, כמו גם על הרחבת אפשרויות העבודה עם ציוד נוסף. מכונה זו מיועדת לעבודה עם חומר יבש או רטוב – בשני המצבים גם בתנאי קיצון ובעומס גבוה. נפח אחסון החומר הנאסף עומד על 2 מ"ק ונתון המהירות המרבית – העומד כאן על 62 קמ"ש – מאפשר לא רק ניוד נוח בין אתרי העבודה, אלא גם עבודה על ולצידי כבישים מהירים יותר מכבישים עירוניים.

Multicar M27compact

Multicar M27compact

סדרת המשאיות ונושאות הציוד הקומפקטיות Multicar מתעדכנת אף היא עם 3 חידושים משמעותיים; ה-Multicar M27compact הוא חדש בהיצע ונכנס לקטגוריית ה-3.5 טון בסגמנט (הכוונה ליכולת נשיאה כוללת של עד 3.5 טון). מדובר ברכב רב שימושי המיועד בבסיסו להתאמה אישית וספציפית לפי דרישות הלקוח, החל כרכב משא והובלת מטען, בדומה למשאית קלה, ועד לבסיס לנשיאת מערכות שונות המשמשות לשימושים מוניציפלים מגוונים. חדשה כאן היא הקבינה, עם הבטחה לסידור ועיצוב ארגונומי טוב יותר מבדגמים קודמים, עוד מרווח למפעיל, מערכת מיזוג חדשה ועוד. כבסיס מוצע תפעול חשמלי לציוד מתחבר או נגרר, עם אופציה לקבל מערכת הידראולית המרחיבה משמעותית את פוטנציאל השימוש בכלי. כסטנדרט מוצעת מערכת הינע כפולה, בה ניתן לשלב את הגלגלים הקדמיים למאמץ בהתאם לצורך, והילוכי 'זחילה' המאפשרים תנועה איטית במהירות קבועה גם בתנאי דרך קשים לעבירות או לעבודה.

Multicar M29

Multicar M29

מעל לדגם ה-M27compact הבסיסי בסדרה Multicar מוצע מעתה ה-Multicar M29 החדש המיועד לעבודות בהיקף ובעומס גדולים יותר; דגם זה מוצע עם מגוון רחב של מערכות חשמל והידראוליקה לבחירה – בהתאם לצורך. בדגם זה מיושמת מערכת ייחודית שפותחה על ידי Hako המשלבת בין ההינע ההידרוסטאטי למערכת הבלימה, באופן המבטיח אפשרות שימוש אינטנסיבי תחת עומס מלא, תוך הבטחה לבטיחות מרבית ומינימום שחיקה ובלאי – נתון מהותי בשימוש אורבני אינטנסיבי. דגם זה מציע רוחב מרבי של 132 ס"מ בלבד, הינע כפול והיגוי כפול, ולפיכך מתאים גם למשימות מחוץ לעיר, בתנאי דרך קשים יותר ועם אחיזה מופחתת.

Multicar M31 Hydrostat EURO VI

Multicar M31 Hydrostat EURO VI

החידוש האחרון הוא ה-Multicar M31 Hydrostat EURO VI – כלי המוגדר כ"רגיש במיוחד" לעבודות הדורשות דיוק רב, בין היתר הודות למערכת ההינע ההידרוסטטית החדשה הקלה לתפעול והרגישה יותר במהירות תגובתה והדיוק שהיא מאפשרת. בין היתר מובטחים כאן תחילת נסיעה והאטה מרוככים, ללא מכות וטלטלות, יחד עם כוח זמין רב בכל מהירות. בשל כך מיועד כלי זה לעבודות הדורשות תפוקה מלאה והספק גבוה מחד, מאידך – דיוק רב ויכולת עבודה גם במהירויות נמוכות במיוחד. דגש נוסף הושם בדגם עדכני זה על הבטיחות, וזאת באמצעות שדרוג ושיפור הקבינה, שקיבלה שטחי חלונות גדולים מבעבר, תוך "משיכת" השמשות עוד כלפי מטה לטובת שיפור שדה הראיה, שיכוך נוסף, בידוד טוב יותר (רעשים ו-וויברציות) ועוד.
יבואנית ומפיצת הציוד של Hako בארץ היא חברת גד-אל ציוד תברואה מקרית אתא.