רכב טיאוט כבישים ומדרכות Schmidt Swingo 200+ Koanda

יותר תפוקה, פחות אבק

רכב טיאוט כבישים ומדרכות Schmidt Swingo 200+ Koanda

רכב טיאוט כבישים ומדרכות Schmidt Swingo 200+ Koanda

מומחית כלי הרכב המיוחדים לשירותים מוניציפליים הגרמנייה Schmidt משיקה את ה-Swingo 200+ Koanda – רכב לטיאוט כבישים ומדרכות חדש. דגם זה מחליף בהיצע את ה-Swingo 200+ הוותיק יותר ועיקר השיפור מתמקד בצמצום כמויות האבק העולות בעת הטיאוט, הודות למערכות מתזים ומפוחי אוויר חדשות, מבנה מיוחד של ראשי הטיאוט וחיבור ייחודי של מערכת הטיאוט לכלי. ב-Schmidt טוענים כי ברכב הטיאוט החדש הם הצליחו לצמצם נתון זה בלא פחות מ-95% ביחס לאבק שהועלה בעת העבודה עם הדגם היוצא; על סמך הודעת היצרנית בהחלט מדובר בהישג מרשים וחשוב, שכן נושא ייצור האבק והפגיעה הסביבתית בעת עבודות טיאוט הופך למשמעותי וחשוב יותר ויותר, עם עוד תקנות, הגבלות וחוקים בנידון שכבר נכנסים לתוקף באירופה. מבחינת Schmidt, אם כן, מהווה ה-Swingo 200+ Koanda "רכב הטיאוט של העתיד" שניתן לרכישה כבר כיום.
לב הרכב החדש הוא מנגנון הסינון הייחודי, כאמור, המעביר את האוויר עם הלכלוך הנשאבים מפני הקרקע דרך מסננים מתקדמים; עיקר פעולתם הוא ביכולת הסינון ההדרגתית שלהם – מעבה לדק – ובזמן הרב שהאוויר "מבלה" בתוכם עד שהוא מתנקה מספיק מאבק וכיו"ב לכלוך, ונפלט כמעט נקי לגמרי בחזרה החוצה.
חלק ממערכת הניקוי מהווים מתזי מים, כאשר גם בסעיף זה מתיימרת היצרנית להציע פתרון חדשני ויעיל מתמיד; תכנון מחדש של כל מערכת המתזים, שימוש במתזים רבי-עוצמה אך חסכוניים במים וכיוון מחדש של המתזים ושטח הכיסוי שלהם הפכו את המערכת לחסכונית הרבה יותר ממערכת המתזים ב-Swingo 200+ היוצא, וכאשר מוסיפים על כך מיכל מים גדול יותר מתקבלת יכולת עבודה ארוכה משמעותית מבדור מטאטאי הכביש הקודם של היצרנית.

רכב טיאוט כבישים ומדרכות Schmidt Swingo 200+ Koanda

רכב טיאוט כבישים ומדרכות Schmidt Swingo 200+ Koanda

ה-Swingo 200+ Koanda החדש מונע באמצעות מנוע VM Motori איטלקי 4-צילינדרי בנפח 3.0 ליטרים, המוצע בשתי גרסאות – עם 75 או עם 84 כ"ס – והעומדות שתיהן בתקני 3B או יורו-6, לפי דרישה. ב-Schmidt מציינים כי מהירות הנסיעה המרבית בכל הגרסאות היא 50 קמ"ש, בין היתר במטרה לאפשר הגעה מהירה מאתר לאתר ויכולת ניידות גבוהה גם בערים גדולות.
מטאטא הכביש החדש מוצע עם מערכת של 2 או 3 מטאטאים עגולים, בהתאם לסוג הלכלוך והאינטנסיביות של העבודה שהכלי צריך להתמודד מולם. נפח מיכל האיסוף הוא 2.0 מ"ק. מבנה קומפקטי במיוחד, הורדת המרכב למינימום האפשרי כלפי מטה והיגוי כפול מעניקים לכלי החדש – כבכלים המוכרים הוותיקים של היצרנית – יכולת תמרון ותנועה טובים במקומות צרים מאוד, סמטאות או במבנים תת קרקעיים כמו חניונים.
יבואנית Schmidt לארץ היא חברת ר.ג.א שירותים ניקיון (ישראל) 1987 בע”מ מפתח תקווה