סקניה סדרה G החדשה

משאיות סקניה: סדרה G חדשה!

סקניה סדרה G החדשה

סקניה סדרה G החדשה

סקניה טרם הודיעו רשמית אך פרטים ראשונים כבר דלפו אודות סדרה G החדשה המושקת כמחליפת סדרה G הוותיקה, בעיצוב פנימי וחיצוני חדש לגמרי, סדרת מנועים חדשה ושיפורים ועדכונים נוספים.
סקניה פרסמה עד כה (18 ליוני) תמונות ספורות ואמירה כללית כי מדובר, כאמור, ב"סדרה חדשה לגמרי", כאשר מהתמונות שהגיעו לידינו ניתן לראות בקלות את "יישור הקו" העיצובי שבוצע במשאיות אלו, הדומה לעיצוב של הסדרות החדשות R ו-S. השינויים בעיצוב החיצוני אינם רק למטרות קוסמטיות, אלא מבטיחים שיפור ניכר באווירודינמיות, וכפועל יוצא – יש להם משמעות בחיסכון המוצהר בצריכת הדלק.
לא פחות חשוב מהעדכון החיצוני הם המנועים; זה עתה חשפה סקניה את הדור הבא של מנועי ה-V8 למשאיות פרי פיתוחה וייצורה, שימצאו דרכם גם אל המשאיות מסדרה G החדשה. מנועים אלו יוצעו בהספקים של 520, 580 ו-650 כ"ס. אלו מנועים המתבססים על דור המנועים העכשווי בבלוק ובתצורה הבסיסית, אך מעבר לכך שונו ועודכנו עד לבלי הכיר, עד כדי הגדרתם כ"מנועים חדשים" על ידי היצרנית. מנועים אלו מצוידים עם SCR (ממיר קטליטי סלקטיבי) ובין יתר השיפורים אותם הם עברו מוזכרים מגדש טורבו חדש לגמרי (גיאומטריה קבועה במקום משתנית עד כה, לטובת עוד עמידות ומשקל נמוך יותר), מחשב ניהול מנוע מתקדם יותר, משקל עצמי נמוך יותר (של המנוע), עלויות תחזוקה וטיפולים נמוכות יותר ומערכת פליטה חדשה.

סקניה סדרה G החדשה

סקניה סדרה G החדשה

המנוע החזק יותר בהיצע מנועי ה-V8 של סקניה ימשיך להציע 730 כ"ס ולגביו מדווח כי הוא עבר פחות עדכונים ביחס ליתר גרסאות המנוע, כאשר, למשל, מגדש הטורבו נותר בעל גיאומטריה משתנית, בלוק וראש המנוע נותר דומה ועיקר השינויים מתמקדים במערכות סינון החלקיקים והפליטה, ששודרגו כאן. בשורה התחתונה מדווחים בסקניה כי מנועי ה-V8 החדשים חסכוניים (בממוצע) בכ-7% בהחלט משמעותיים.
סדרה G החדשה תוצע בשלב ראשון עם 3 תצורות קבינה בסיסיות – נמוכה, סטנדרטית ועם תקרה מוגבהת כולל מיטה – ובמבחר רמות אבזור. בכל הקבינות הוגבהה התקרה ביחס לתקרה בסדרה העדכנית, בין 10-16 ס"מ, תלוי בסוג הקבינה. תוספת זו מאפשרת לא רק מרווח נדיב יותר עבור הראש, אלא גם הגדלת תאי ושטחי האחסון. הקבינה החדשה מציעה רצפה חלקה ויחידת כיסא חדשה אף היא – נמוכה יותר וממוקמת קדימה יותר בהשוואה לסדרה G היוצאת. הכיסא החדש ומיקומו נועדו להרחיב את שטח המנוחה בגרסאות השינה ולהקל את הכניסה והיציאה הודות למיקום ותצורת דלתות שונה.

סקניה סדרה G החדשה

סקניה סדרה G החדשה

חדשה אף היא בתוך הקבינה היא הוספת מתקן מיוחד לאחיזת מחשב נייד או טאבלט בתוך לוח המחוונים. גג השמש הנפתח הוגדל ותאי האחסון בתוך הדלתות הורחבו, כך במעתה אין בעיה לאחסן בהם גם בקבוקי ליטר וחצי. בסעיף הבטיחות מוצע מעתה מנגנון נעילה מכאני פנימי המאפשר נעילת הקבינה מבפנים כאשר הנהג ישן בתוכה, ומקשה מאוד על ניסיונות פריצה.
בימים אלו מבצעת סקניה בחינות אחרונות עבור גרסאות השטח מסדרה G החדשה והמיועדות לענפי הבנייה והתשתיות השונים בתצורות 3 ו-4 סרנים שתיקראנה XT. סביר להניח שגרסאות אלו תצטרפנה ליתר גרסאות סדרה G החדשה, עת תושק באופן מלא ורשמי במהלך החודשים הקרובים. יבואנית סקניה לארץ היא חברת 'מקס משאיות ואוטובוסים בע"מ'