קרארו TTR 4400 HST 2

רב שימושי מ-Carraro

קרארו TTR 4400 HST 2

קרארו TTR 4400 HST 2

יצרנית הטרקטורים האיטלקייה Antonio Carraro – או קרארו בקיצור – משיקה שני טרקטורים קומפקטיים רב-תכליתיים חדשים, המיועדים למגוון משימות בשירות המוניציפלי, בתחזוקת גינות, פארקים, חופי ים וכיו"ב, תחזוקת דרכים ועוד.
קרארו מתמחית בעיקר בטרקטורים חקלאיים והיא קנתה לעצמה שם בעיקר באירופה, אך גם ביבשות נוספות, של מומחית בטרקטורים המיועדים לעבודה בכרמים ובמטעים; מדובר בסוג של כלים הנדרש להציע כוח רב ביחס לגודלו, ממדים קומפקטיים – בעיקר ברוחב, ויכולת תמרון מעולה. תכונות אלו נדרשות בעבודות דוגמת ריסוס בכרם – עבודה בתנאי קיצון המשלבת כושר טיפוס, יכולת נשיאת משקל גבוה, שמירה על יציבות ויכולת סיבוב ברדיוס מינימלי בקצה השורה – כולל בשיפועי צד חדים.
כיצרניות נוספות בתחום מציעה גם קרארו את הטרקטורים שלה בתצורה דומה, שעיקרה מרכב נמוך (הודות למיקום המנוע ותיבת ההילוכים נמוך בשלדה), גלגלים זהים או קרובים מאוד במידותיהם והיגוי רגיל – קדמי בלבד, פירקי (שני חלקי הטרקטור נעים לכיוונים מנוגדים, בדומה לשיטה אצל מעמיס אופני) או השילוב ביניהם. תכונות אלו גם הופכות טרקטורים מסוג זה למוצלחות ומותאמים ללא מעט סוגי משימות נוספות, כאשר המכנה המשותף לכולן הוא התכונות הנדרשות מהכלי – כפי שצוינו להלן.
קרארו, אם כן, מציעה מהדורות חדשות או מחודשות לשירות מוניציפלי וכד', למשימות הדורשות יכולת נשיאה גבוהה, מערכת הידראולית חזקה – להפעלת הציוד הנישא – וממדים קומפקטיים. קרארו TTR 4400 HST 2 מציע העברת כוח הידרוסטאטית ועמדת מפעיל מרווחת וגדולה מאוד ביחס לכלי, כאשר יחידת הכיסא עם יחידת התפעול וההגה ניתנים לסיבוב על צירם, כך שהכלי מסוגל לעבוד בשני הכיוונים; המערכת ההידרוסטאטית מאפשרת ביצועים דומים בשני כיווני הנסיעה. האפשרות לסובב את עמדת המפעיל לא נועדה לחסוך את סיבוב הטרקטור, מן הסתם, אלא היא מאפשרת עבודה שני אופנים שונים: הראשון – מופנה לפנים בדומה לעבודה על טרקטור סטנדרטי. אופציה זו מתאימה לעבודות סטנדרטיות על טרקטור כאשר המפעיל נדרש להביט בעיקר לפנים ולצדדים. האופציה השנייה – סיבוב עמדת המפעיל לאחור – מקרבת את המפעיל אל קצה הטרקטור, למיקום הציוד המחובר, ומציעה שדה ראיה משופר משמעותית, הודות לשמשה האחורית הגדולה, שאינה מופרעת על ידי חופת המנוע. אופציה זו יעילה מאוד בכל סוג עבודה הדורש קרבת המפעיל אל הציוד המחובר, בעיקר כאשר נדרש מעקב מדויק אחר מהלך העבודה. כאמור – שתי האופציות מוצעות באותו הכלי לבחירה, והחלפת כיוון עמדת המפעיל דורשת דקות ספורות בלבד.
לקרארו TTR 4400 HST 2 החדש מנוע יאנמר 3-צילינדרי עם 38 כ"ס עם מערכת הזרקה ישירה, עמידה בתקני פליטת המזהמים העדכניים כיום באירופה והבטחה לפעולה שקטה וחסכונית במיוחד. מערכת העברת הכוח מאפשרת קיבוע מהירות הנסיעה המבוקשת תוך שמירה עליה בכל מצב, עומס, שיפוע או סוג נגרר.

קרארו SP 5008

קרארו SP 5008

בניגוד לקרארו TTR 4400 HST 2 הדגם החדש השני המוצג עתה על ידי קרארו – ה-SP 5008 – הוא כלי שאמנם מתבסס על טרטור חקלאי במקור, אך הוא פותח במיוחד לשימוש מוניציפלי, לתחזוקת פארקים, גנים, חופי ים וכיו"ב, וכולל קבינה גדולה, סגורה וממוזגת הממוקמת באחורי הטרקטור המקורי – מה שהפך כאן לחזית. גם כאן מועבר כוח המנוע (יאנמר 4-צילינדרי עם 46 כ"ס) אל ארבעת הגלגלים באמצעות מערכת הידרוסטאטית . קרארו SP 5008 הוצג בתצורת מכסחת הכוללת שולחן כיסוח קדמי, מיכל איסוף אחורי וצינור עב-קוטר המעביר את הדשא/עשב הקצוץ אל המיכל. לטרקטור זרועות ויציאת PTO קדמית ואחורית, כמו גם אי אלו יציאות הידראוליות לטובת הפעלת ציוד מגוון.
שני הכלים החדשים מוצעים ככלים בסיסיים עם אינספור התאמות ותוספות על פי צרכי הלקוח – החל באבזור בסביבת המפעיל, עבור במגוון רחב של סוגי צמיגים ועד לתוספות הייעודיות המותאמות בהתאם לשימוש בכלי.
יבואנית קרארו לארץ היא חברת פרפקט פרטס מכפר כנא