מרצדס Maybach G650 Landaulet

קיסר השטח

מרצדס Maybach G650 Landaulet

מרצדס Maybach G650 Landaulet

מרצדס מייצרת כמה מהמכוניות האיכותיות והיוקרתיות בשוק, תחום בו היא מתמחה פחות או יותר מיום היווסדה. בין היתר היא מציעה לאנשי שטח, כאלו שבאמת נדרשים לנוע בשטח קשה לעבירות, את דגמי סדרה G – רכב השטח הקשוח של היצרנית, שלמרות גילו הצעיר בהשוואה לאגדות כמו ג'יפ, לנד רובר, ניסאן פאטרול או טויוטה לנד קרוזר (הושק ב-1979), הפך זה מכבר לאגדה בזכות עצמו, כאשר רבים מחשיבים אותו כיום לרכב השטח הטוב בעולם. בין היתר הוא מוצע גם בגרסאות מפוארות, חזקות ומאובזרות.

מרצדס Maybach G650 Landaulet

מרצדס Maybach G650 Landaulet

במרץ שנה זו חשפה מרצדס במסגרת תערוכת הרכב של ז'נבה בשוויץ את מה שמתיימר להיות רכב השטח האולטימטיבי, לבטח בכל הקשור ליוקרה, פאר …ומחיר. מרצדס-מאיבאך G650 לנדאולט (Mercedes-Maybach G650 Landaulet) הימם את הקהל מכל היבט, כאשר מעבר למראה גם המספרים קובעים סטנדרט משל עצמם.
חשוב לזכור שככל הנראה מרצדס תחשוף גרסה חדשה לגמרי של סדרה G כבר בשנה הקרובה (2018), ולמרות שלפחות על פי המראה תישמרנה יכולות השטח והקשיחות – זה יהיה רכב חדש לחלוטין עם התאמה טובה עוד יותר לנסיעה על האספלט. מרצדס Maybach G650 Landaulet היא בהחלט בגדר "גרסת סיכום" ראויה.

מרצדס Maybach G650 Landaulet

מרצדס Maybach G650 Landaulet

נתחיל בממדים: מדובר במרכב מוארך של ה-G-קלאס בגרסת גג נפתח (חשמלי, כמובן, במקרה זה). האורך הכולל הוא כ-535 ס"מ, הרוחב הוא 210 ס"מ והגובה 224 ס"מ בקירוב. מרווח הגחון הוא כחצי מטר, יותר מרמז ליכולות השטח האמיתיות שרכב זה מציע. כל החבילה שוקלת 3.3 טון… כוח המנוע – V12 בנפח 6.5 ליטר המציע 630 כ"ס ומומנט מרבי של כמעט 102 קג"מ – מגיע אל כל הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 7 מהירויות. גם הביצועים בסדר: מעמידה ל-100 קמ"ש יידרשו 6 שניות בלבד, והמהירות המרבית מוגבלת באמצעות המחשב ל-180 קמ"ש. עם גג פתוח, אגב, יגביל המחשב את המהירות המרבית ל-100 קמ"ש, שהתסרוקת לא תיפגע…

מרצדס Maybach G650 Landaulet

מרצדס Maybach G650 Landaulet

Maybach G650 Landaulet לא רק מתבססת על רכב שטח אמיתי וקשוח, בעל יכולות ולא רק למטרות פוזה, אלא גם כוללת את כל אביזרי הפאר והתוספות המקובלות אצל מכוניות יוקרה מהליגה העליונה – הכל מיוצר בעבודת יד מוקפדת באגף מאיבאך במרצדס, חטיבת היוקרה האולטימטיבית של המותג המתמחה בעיקר בייצור לימוזינות פאר ממותגות כ'מרצדס-מאיבאך' עבור אלו ש-S-קלאס "רגילה" לא מספיקה עבורם. יותר קל למנות מה לא מוצע ברכב השטח המפואר הזה, מאשר מה מוצע בו, ונציין רק את כל מערכות המולטימדיה והתקשורת המוכרים, שימוש בדיפוני עץ ועור מהמשובחים שיש, יכולות כוונון הכיסאות עד להפיכתם למעין מיטה (כל המקום מאחור מוקדש לטובת שתי יחידות ישיבה מפוארות), גג "בד" אך המציע בידוד חסר תקדים בפני רעשים וכמובן חדירת לחות או אבק וכיו"ב.

מרצדס Maybach G650 Landaulet

מרצדס Maybach G650 Landaulet

תג המחיר המפלצתי של ה-Mercedes-Maybach G650 Landaulet עמד בעת החשיפה על 750,000 יורו, מה שלא הפריע ל-99 המכוניות שמרצדס תכננה לייצר להימכר תוך שבוע מרגע החשיפה! במילים אחרות: הדוכן הצדדי של ה-G-קלאס המפוארת הכניס תוך זמן קצרצר למעלה מ-75 מיליון יורו למרצדס!! אז עבור חובבי המותג יש לנו שתי בשורות, האחת רעה והשנייה מעודדת: אם אתם לא מבין אלו שהספיקו להזמין Mercedes-Maybach G650 Landaulet במחיר ה"החדרה" המפתה של 750,000 יורו, אז אכלתם אותה, המחיר הזה כבר לא יחזור. הבשורה הטובה היא שמרצדס שמרה לעצמה אקזמפלר יחיד שאותו היא מתכננת להציע למכירה פומבית באמצעות בית המכירות הנודע Bonhams במהלך אוקטובר, במסגרת תערוכת רכבי יוקרה בבלגיה. כל הרווח ממכירה זו יופנה לצדקה, כך שזה בהחלט מהלך ראוי. הבעיה: המחיר ההתחלתי עומד על מיליון יורו וניתן לנחש שבפועל ישולם על העותק האחרון הרבה יותר מכך… בהצלחה!

מרצדס Maybach G650 Landaulet

מרצדס Maybach G650 Landaulet