משאית מאק Anthem

מאק Anthem – הטוענת לכתר (וידאו)

משאית מאק Anthem

משאית מאק Anthem

יצרנית המשאיות האמריקאית הנודעת מאק (MACK) חושפת ספינת דגל חדשה; מאק בעסקי הרכב הכבד מאז 1900 (!) ונרכשה (יחד עם רנו) בשנת 2000 על ידי וולוו השבדית. השקת משאית הדגל החדשה נערכה לאחר חודשים של מסע יחסי ציבור, פרומואים ושחרור חלקיקי מידע, עד לטקס החשיפה המלא, שנערך בנוכחות מאות עיתונאים וסוכנים במטה החברה שב-Allentown בפנסילבניה, משודר במקביל חי לאלפי עיתונאים וסוכנים ברחבי העולם.

משאית מאק Anthem

משאית מאק Anthem

המשאית החדשה היא האנת'ם (Anthem) והיא משתייכת לליגה העליונה – והכבדה ביותר – של משאיות ההובלה הטרנס-יבשתיות האמריקאיות (highway truck). האנת'ם מתמקמת מן הסתם בראש היצע משאיות מאק והיא המתקדמת, החזקה, המאובזרת, החסכונית והגדולה אי פעם לצאת את שערי מפעלי מאק, ומתחרה במובילות השוק כיום בארה"ב. עם מיצוב והצהרת כוונות כאלו, קל להבין את בחירת השם – Anthem (המנון…).

משאית מאק Anthem

משאית מאק Anthem

מאק מציעים ל-Anthem מנועי 11 ו-13 ליטר בטווח הספק הנע מ-325 עד 505 כ"ס. היצע תיבות ההילוכים כולל תיבות אוטומטיות וידניות, מתוצרת Eaton או Allison. עיצוב הפנים – יחד עם כלל הקבינה – חדש לגמרי, ומציע פינוקים, תוספות וטכנולוגיה שלא הוצעה עד כה אצל מאק. הלקוח יכול למעשה לתפור לעצמו את פנים תא הנוסעים באינספור שילובים של צבעים, סוגי דיפון וריפוד, תוספות, מערכות מולטימדיה, ניווט, מסכים וכיו"ב, בתוך רשימת אופציות כמעט אינסופית לבחירה.

משאית מאק Anthem

משאית מאק Anthem

מאק מציעים את ה-Anthem בשלב זה בשלוש תצורות מרכב: קבינת יום (Day Cab) עם שורת מושבים אחת וללא תא שינה; קבינת שינה (Sleeper) עם תא שינה וגג סטנדרטי וקבינת שינה עם גג מוגבה, שניתן לעמוד בתוכה. דגש רב הושם על העיצוב הפנימי והחיצוני, כפי שניתן לראות, כאשר מבחוץ לא מדובר רק ברענון מקיף של עיצוב משאיות מאק קלאסיות, אלא גם בשיפור אווירודינאמי משמעותי ביחס לסדרות משאיות וותיקות יותר, עם הבטחה לחיסכון של 3% בצריכת הדלק רק הודות לסעיף זה.

משאית מאק Anthem

משאית מאק Anthem

עבור מאק מהווה המשאית החדשה אבן דרך משמעותית, חלק עיקרי ממהלך ארוך שהחל לפני כעשור בהובלת החברה האם (וולוו) ותכליתו הפיכת מאק לשחקן מוביל בענף משאיות התובלה ארוכת הטווח בארה"ב ובקנדה. מהלך זה כלל בעיקר השקעות עתק בריענון, עדכון ובנייה מחדש של מפעלי החברה, במטרה להציבם כמובילים טכנולוגית. במקביל הושקע רבות בפיתוח וייצור מנועים חדשים, בעיצוב, ובכלל זה גם בלוגו החדש שעוצב ב-2014.

משאית מאק Anthem

משאית מאק Anthem

במאק החלו לקבל הזמנות עבור האנת'ם, כאשר המשאיות הראשונות תימסרנה ללקוחות במהלך הרבעון הראשון של 2018. בשלב זה לא ידוע על שיווק ומכירה של המשאית החדשה מחוץ לצפון אמריקה.