סקניה סדרה XT החדשה

סקניה XT – המשאיות לתנאים קשים

סקניה סדרה XT החדשה

סקניה סדרה XT החדשה

ביוני השנה נחשפו פרטים ראשונים אודות סדרה G החדשה של סקניה, סדרת המשאיות הכבדות של היצרנית השבדית, המחליפות את סדרה G העכשווית, שיצורה יופסק. מהפרטים שהבאנו בשעתו עלה בין היתר שבמקביל לחשיפת סדרה G החדשה – המיועדת לנסיעה על כבישים בלבד – עובדים בסקניה על ליטושים ובחינות אחרונות של גרסאות ה'שטח' הקשוחות של סדרה זו – סדרה XT.

סקניה סדרה XT החדשה

סקניה סדרה XT החדשה

אז העבודה הסתיימה, וזה עתה משיקה סקניה את סדרה XT הכל חדשה, המתבססת על סדרה G החדשה וכצפוי כוללת גרסאות מקבילות לה, לנסיעה בשבילי עפר ובדרכים לא סלולות. סדרה XT תוכננה מן המסד לשרת בסגמנט הבניין והתשתיות, כאשר "הדרישות בתחום זה הולכות וגוברות בשנים האחרונות – בעיקר בכל הקשור לתפוקה, צריכת דלק נמוכה ועלויות תחזוקה מינימליות", כפי שמסבירים אנשי סקניה בהודעה לעיתונות.

סקניה סדרה XT החדשה

סקניה סדרה XT החדשה

סדרה XT מושקת במגוון רחב של תצורות שלדה ומרכב ומגוון רחב עוד יותר של רמות הספק – מ-280 ועד 730 כ"ס. בכך מציעים בסקניה – לדבריהם – את ההיצע הרחב, המגוון, העשיר והמותאם הכי טוב לכל לקוח או סוג משימה, הכל תחת סדרה אחת, הכוללת שימוש זהה ברוב המכלולים. סדרה XT מציעה לפיכך לא רק שפע אופציות שלדה ורמות הספק, אלא גם אופציית בחירה בין הקבינות מסדרות ה-P, ה-G וה-R הקטנות יותר או הדומות בגודלן, ועד לקבינות מסדרה S הגדולה והמפוארת. אופציות הבחירה של הקבינה מתייחסות גם לגבהים ולאורכים השונים המוצעים לכל קבינה, רשימת התוספות הארוכה הרלוונטית והכל ניתן להתאמה ללא קשר לסוג או הספק המנוע. כל השילובים יחד אכן יוצרים מבחר חסר תחרות של גרסאות, לכל שימוש וייעוד.

סקניה סדרה XT החדשה

סקניה סדרה XT החדשה

בסקניה מסבירים כי האופציות הרבות בכל סוג מכלול, מרכב, שלדה וכיו"ב, מאפשרים הלכה למעשה תפירה מדוייקת מאי פעם של המשאית המתאימה ביותר לכל לקוח – מהמפעל, וללא התאמות או שינויים נוספים. אפשרויות רבות אלו תואמות את מדיניות סקניה המוצהרת, המדברת על "לקיחת שוק התשתיות והבניין ברצינות הרבה ביותר מבחינתנו, לאור הגידול המתמיד בשוק זה – במקביל לאפיונים האינסופיים כמעט לגבי המשאיות הנדרשות לכל משימה".

סקניה סדרה XT החדשה

סקניה סדרה XT החדשה

השינויים שבוצעו בסדרה XT החדשה ביחס לסדרות דומות וותיקות יותר הם רבים; הפגוש הקדמי הוא חדש לגמרי, עם הבטחה לעוד קשיחות ועמידות בפני מכות ופגיעות. הוא בולט מעתה כ-15 ס"מ לפנים, מעבר לקצה הקבינה, מרחיק בכך אלמנטים העלולים לפגוע בה. למרות היותו בולט לפנים מאפשר מבנהו ומיקומו הגבוה יחסית זווית גישה של 25 מעלות בקירוב – תלוי בסוג וגודל הצמיגים. בנוסף לפגוש מותקנים מעתה מגיני פנסי חזית חדשים וקשוחים מעד כה, הכל במטרה למזער נזקים הנוצרים לא פעם בשטח אצל משאיות בסגמנט זה. מאחורי בסיס המספר הקדמי (המתקפל) מוצע פין גרירה המותאם לעומס של 40 טון.

סקניה סדרה XT החדשה

סקניה סדרה XT החדשה

חדשות הן גם המראות, שגם לגביהן מובטחת עמידות גבוהה יותר בפני פגיעות, שדה ראיה גדול יותר ושיכוך יעיל יותר בפני ויברציות. למרות שהקבינות "הושאלו" מסדרות אחרות של סקניה, הן עברו התאמות נדרשות בכדי להתאים לייעודן החדש, על גב משאית העובדת (גם) בשטח. המדרגות הוחלפו במאסיביות יותר ועם רשת דריכה נוחה ובעלת אחיזה גבוהה יותר. בתוך הקבינה מוצעת יציאת אוויר, בכדי להקל את הניקיון והסרת האבק בעת הצורך על ידי חיבור "אקדח" אוויר. כל אופציות הקבינות קיבלו תוספות אחסון ותאים כמו גם מדפים להנחת ציוד ובכולן מוצע חלון אחורי.
משאיות סקניה מיובאות לארץ על ידי חברת מקס משאיות בע"מ