פרטים ראשונים: מרצדס ספרינטר חדש!


מרצדס חושפת פרטים ראשונים של הספרינטר הבא; מרצדס ספרינטר מיוצר מאז 1995 ברציפות, כרכב מסחרי מגודל שפותח במשותף עם פולקסווגן (גרסתה לנושא נקראה בשעתו פולקסווגן LT); ב-2006 הוצג הדור השני של הספרינטר (פולקסווגן קראפטר) המיוצר עד היום, עם כמה מתיחות פנים בדרך, אך על אותו הבסיס. בשנה הבאה (2018) יגיע הדור הבא של הספרינטר ממרצדס – וממרצדס בלבד – לאחר שבסוף שנה זו (2017) מסתיים הסכם שיתוף הפעולה בין מרצדס לפולקסווגן, וכל קונצרן יציג את גרסתו העצמאית לנושא.
בסוף חודש זה (אוקטובר) תחשוף מרצדס בתערוכת הרכב המסחרי הבינלאומית באטלנטה, ארה"ב, את הספרינטר החדש. בשלב זה שוחררו איור וכמה פרטים ראשוניים בלבד, כמתאבן לקראת ההשקה המלאה. מהאיור ניתן להבחין כי העיצוב הפך עדכני, מודרני ואפילו ספורטיבי בהרבה מהמוכר מהדגם היוצא. במרצדס מבטיחים את המילה האחרונה בכל הקשור למערכות עזר ובטיחות אלקטרוניות – לבטח בסגמנט זה, ומן הסתם ניתן להעריך שיוצב הרף הקובע עם הספרינטר החדש, לפחות עד שבפולקסווגן יגיבו עם דור המשך משלהם לקראפטר.
אל אינספור הגרסאות שניתן לקבל מהספרינטר העדכני מובטחת הרחבה משמעותית עם היצע גדול ורחב עוד יותר, כחלק מהפילוסופיה של מרצדס הדוגלת בהתאמה מרבית של כל רכב ללקוח הספציפי – "מהמפעל".
במרצדס מבטיחים עוד "היצע מנועים רחב, מתקדם וחסכוני מעד כה", מבלי לפרט, כך שיש מצב בהחלט שנפגוש מנועים חדשים בספרינטר הבא. לגבי ממדים, סוגי הינע, סוגי מרכב ושלדה, גבהים וכיו"ב – טרם נמסרו כל פרטים שהם.
מרצדס ספרינטר הכל-חדש יושק במהלך המחצית הראשונה של 2018 ומכירותיו יחלו בזמן זה באירופה תחילה, כאשר יתר השווקים ייפתחו עבורו בהמשך.