קונצרן פולקסווגן משקיע בחשמל

המשאית החשמלית e-delivery תיוצר על ידי פולקסווגן בברזיל ותגיע לאולמות התצוגה ב-2020

המשאית החשמלית e-delivery תיוצר על ידי פולקסווגן בברזיל ותגיע לאולמות התצוגה ב-2020

קונצרן פולקסווגן הודיע כי בכוונתו להשקיע סכום עתק של 1.7 מיליארד דולר (כ-1.4 מיליארד יורו) בשנים הקרובות בפיתוח רכב מסחרי, כבד ואוטובוסים חשמליים ואוטונומיים. סכום זה יושקע על ידי החברה-בת בקונצרן המאגדת תחתיה את התחום, והכוללת בין היתר את חטיבת המסחריות של פולקסווגן, יצרניות המשאיות מ.א.ן וסקניה, יצרנית הרכב הכבד האמריקאית נאוויסטאר (Navistar – פולקסווגן חתומה על הסכמי שת"פ עמה והשקיעה בחברה 230 מיליון יורו. פולקסווגן מחזיק כיום 16.6% מנאוויסטאר) ועוד.

משאית חשמלית של MAN

משאית חשמלית של MAN

דובר הקונצרן מסר כי בכוונת פולקסווגן להשקיע בתכנון וייצור כלי רכב חשמליים ואוטונומיים שיוצעו על ידי החברות שבבעלותו בתחום הרכב המסחרי, הכבד והאוטובוסים, כאשר הכוונה לתכנן ולייצר את כל המערכות – מנועים, מצברים, מחשוב ועוד – בעצמו.
הדברים מקבלים משנה תוקף בעקבות תחזיות שונות אשר על פיהן כבר ב-2025 יתפוס תחום הרכב המסחרי והמשאיות החשמליות 5% מסך המכירות בסגמנטים אלו בעולם. תחום המכוניות הפרטיות צפוי להגיע באותה השנה לכדי 25% מכוניות חשמליות; הצמיחה של ההינע החשמלי בתחומי הרכב המסחרי והרכב הכבד איטית יותר בעיקר בגלל הסוגים השונים והגיוון שתחום זה כולל ובשל הצורך לשנע משקלים כבדים למרחק, מה שהופך את ההגעה לכדי מוצר משתלם ויעיל כלכלית למסובך ואיטי יותר. למרות זאת, הצמיחה בסגמנט ברורה ובפולקסווגן, כאמור, מאמינים שהעתיד הולך לשם. נציין כי פולקסווגן אינה היחידה החושבת והפועלת בכיוון זה, ונזכיר כי המתחרה הגדול ביותר – קונצרן דיימלר, שהוא יצרן הרכב המסחרי והמשאיות הגדול בעולם – חושב ופועל באופן דומה.

רכב מסחרי שפותח במשותף על ידי פולקסווגן ונאוויסטאר המתיימר להגיע לייצור סדרתי ב-2019. יוצא תחיל בארה"ב ובקנדה

רכב מסחרי שפותח במשותף על ידי פולקסווגן ונאוויסטאר המתיימר להגיע לייצור סדרתי ב-2019. יוצא תחיל בארה"ב ובקנדה

טרוי קלארק, יו"ר נאוויסטאר מחזק את הצהרת פולקסווגן באומרו כי "עבור נאוויסטאר שיתוף הפעולה עם פולקסווגן מקצר הליכים ומאפשר לנו להיכנס בקרוב לתחום המשאיות החשמליות והרכב המסחרי החשמלי, וביתר שאת – כחלק באסטרטגיה העתידית של החברה". לדבריו הכיוון הראשון ובעל הפוטנציאל הגדול ביותר להצליח בצפון אמריקה שייך לכלי רכב מסחריים ולמשאיות בינוניות/חלוקה חשמליות, עד 18 טון. "זה סוג הרכב שאופי השימוש בו וסוג הלקוחות שירכשו אותו מאפשר על פי רוב שימוש ביום וטעינה למשך הלילה. עד שיימצא פיתרון משתלם, אמין ונכון למשקל ונפח הסוללות, וכפועל יוצא – לטווח הנסיעה בין הטעינות, זה נראה לנו ככיוון הנכון".

קונצרן פולקסווגן יתחיל לשווק אוטובוסים חשמליים תחת המותגים סקניה ומ.א.ן כבר במהלך 2018

קונצרן פולקסווגן יתחיל לשווק אוטובוסים חשמליים תחת המותגים סקניה ומ.א.ן כבר במהלך 2018

למען הסר ספק נדגיש כי מדובר בהשקעה לטווח ארוך, וכי עדיין רוב רובו של צי כלי הרכב המסחריים והכבדים של קונצרן פולקסווגן מסתמך על מנועי דיזל. לבטח בטווח הקצר והבינוני.

פולקסווגן קראפטר חשמלית

פולקסווגן קראפטר חשמלית